-
Posts
167 -
Joined
-
Last visited
Reputation
0 NeutralAbout auditsq
- Birthday 06/30/1957
Profile Information
-
Kön
Kille
Profile Fields
-
Namn
Peter B
-
Ort
Varberg
Recent Profile Visitors
8,584 profile views
-
nytt pris pga BMW M5 köp
-
dubbelpost
-
hoppas du får fixat detta så du kan komma till Kullen.. jag hade ju spetsat in mej på att köpa en av dina toppar men vi kanske får fundera hur man löser det med hydraul lyftare kvar.. Zetecs är riktiga krigare att hålla o det finns hyffsat med trim så länge man håller sej under 220-240.. det är toppen som en problemet..sätter man ARP bultar på vevarna så kan denna motor pressa ur sej 240 hästar hela dagen.. givetvis tillsammans med en 2.1 borrning o 48mm webers :prop:
-
Trackday Kinnekulle Ring 26 augusti 2011
auditsq replied to heralue's topic in Evenemang och träffar
-
löste sej gjorde en kopia av det som Westfield har mage att ta 71.43£ ex frakt ... så jag gjorde som en del gjort i forum i England ..svarva en distans på 20mm o limma den på utrampningslagret med Epoxy så som Westfield gör..voila..kopplingsarmen är 15mm från sprängkåpan i viloläge.. :prop: Clutch release bearing and spacer. Zetec to MT75 cable operated gearbox 71:43£ :angry: :angry: :angry:
-
när jag bytte lamellskiva o urtrampningslager igår märkte jag att det blir väldigt lite spel för kopplingsarmen att röra sej: ca 35mm innan den tar i sprängkåpan... märkligt för måtten på de nya grejorna är identiska o bevisligen fungerade innan .. varför jag frågar är för att det har pratats om att använda Ford Capri urtrampningslager.. annat höjdmått på detta ? jag har inte skruvat fast motorn ännu ..ska jag lyfta ur igen o försöka ordna så jag får längre fritt avstånd för kopplingsarmen? om man behöver tillverka en distans vilket material är i så fall lämpligt..det väl nåt grafitmaterial på dom normalt tack på förhand semsterfirande i garaget har fått en att tända till på bilen igen .. :wub:
-
:thumbsup::) får la knata ut i garaget o sätta i motorn :hypocrite: :515:
-
Pegasus 7+ reggad 96 Ford Zetec 2.0 Silvertop med mirrafräst topp ca 165hk/ 650kg. Dunnell option 1 kit ( insugsrör och tändbox )+Weber 45or med Pipercross luftburk. Dunnel våtsump, Dunnel svänghjul. Griffin racekyl. Wilwood bromscylinder (dimensionerad för 4kolvsok). Wilwood bromsjustering ( spak-6steg )placerad i motorrummet. stålomspunna bromsslangar. M16 bromsok med Mintex racebelägg. Tillet kolfiber stol på förarsidan, Sabelt 6punktsbälte. Jazz fuelcell , Facet redtop bränslepump, Filter King bränsleregulator. GAZ Gold series stötdämpare, 2 uppsättningar fjädrar. Revolotion Wheels 15"fälgar med Tojo R888. CarbonMods luftutsug. Vindrute kit + dörrkit finns men är ej monterat för tillfället. Nylackad 2010 en uppsjö med delar medföljer. 2st oljekyl+sandwichplate. Atlas bakaxel, skulle monterat en Quaife diffbroms i den. xtra instrument K&N filter till Webrarna plus diverse annat finns även personlig utrustning OMP FIA overall OMP skor Alpinestars handskar super höst pris pga C32,E55, M5 :) pris : 120 000
-
hej jag ska sälja min Pegasus7+.. Ford Zetec Silvertop- Dunnell option1 kit - 45 Weber med Pipercross luftburk
-
välkommen hit håller med om att MNR är ett riktigt intressant märke , ska bli spännande att följa
-
grattis Calle :wub: :prop: :prop: :prop: :thumbsup:
-
hehe...man får tacka.. det blir kul att plåga Mats med dessa :racesmile:
-
lysande.. :notworthy: jag drar ett PM så kan vi snacka vidare :racesmile:
-
jaså..det ska fuskas med tvångsmatning...hmmmphh :hypocrite:
-
ahh.. nu trillade poletten ner ... vi snackade ju en hel del på Locost träffen på Kullen..vad kul att det blev Zetecspåret..bidrog min med lite inspiration ..i allafall ljudet kanske ? :hypocrite: ..går det bra om jag lämnar min topp hos dej för portning :notworthy: :prop: specade du kamprofil hos Agap.. ? misstänker att din bil blir trevligt snabb runt Kullen om du får ut 200... jättekul tråd att följa när folk som kan på riktigt meckar :thumbsup: själv önskar jag komma ur meckar coman... ingen lust alls för garaget för tillfället..för mycket jobb e nog orsaken :banghead: