lassen50
Forumdeltagare-
Posts
73 -
Joined
-
Last visited
Content Type
Profiles
Forums
Events
Everything posted by lassen50
-
Ring före 12 Lars
-
Jag ä intresserad av kylaren Jag är åt Lund-Malmöhållet imorgon lördag Ring mig 070 5714519 Lars
-
Har man redan en fyrhjuling kan det ju vara intressant med en "threeWheeler" Svågern har en sådan, kolla på JZR, med guzzi motorcykelmotor Ganska rolig men inget fartvidunder. Lars
-
Hej. Jag är intresserad av dina mätare Kan du fixa lite bilder? Kompletta med givare? Lars
-
Bullerprov i Skåne
lassen50 replied to Rikard Larsson's topic in Regler (SFRO, myndigheter, besiktning) & Försäkringar
Var i Svedala sker bullerprovet? Är det fler än din bil som kommer att mätas? Kan man komma och kolla för att göra en egen subjektiv bedömning av bullret? Vi bor ju bara 10minuter från Svedala. Lars -
Ser bra ut Kan man få måtten på scoopet Längd-bredd och höjd. Även intresserad av totalpris hemma i Sverige Lars
-
Din ram är en så kallad Bokram byggd enl ritningar från Ron Chapman och är ganska smal i nosen Ramen är en i en serie av 4st byggd av ett gäng i Skånska Tomelilla Jag håller själv på att bygga en av dessa 4:a Jag har sett ditt bygge i ett mycket tidigt skede nästan färdigbyggd med en Volvo B20 Lars
-
Kan inte se någon med bar överkropp!!! Enligt C E Alm finns endast det som syns på bild Lars
-
Mitt råd är också:låt bli kaustiksoda och zinkanod Använder själv en 50l murarbalja med c25l vatten och målarsoda samt en batteriladdare och en anod av vanlig järnplåt finns bra beskrivning i tidigare angiven tåd här på forumet. Fungerar klockrent har man inte själv sett resultatet tror man inte det är möjligt. Vi har kört spindlar, bromsskivor, nav mm med ett fantastiskt resultat Framför allt ganska harmlösa kemikalier så mitt råd är åter : låt bli kaustiksodan. Lars
-
Varifrån köpte du spacers Lars
-
Hej Alla som bygger eller har byggt och fått godkänt med cortina/taunus spindlar fram och dito bromsok, vilken diameter har ni valt på bakre bromscylindrar (trummor)? Lars
-
Kan vi förvänta oss likadana avgaspipor som på Robin Hood bilen???? Lars
-
Sir Antas Ser ut som att du behöver både ett och två skohorn. Lycka till med motorbytet som vi alla på forumet kommer att följa. (många bilder önskas) Lars
-
Exakt vilken dimension passar skärmarna till (diameter) möjligtvis till 205/40-17 Lars
-
Tack för svaren. Var tvungen att ställa frågan, tänkte ungefär likadant själv, men ville kolla om någon hade besiktigat med org-knuten. Nästa fråga blir då, finns det någon som säljer knut med invändig splines för escort/sierra på ena sidan och slät axel ¤12-14 på andra sidan. Lars
-
Någon som har andvänt original sierra nedre styrled med hardyskiva? Undrar hur mycket man vågar vinkla en sådan 15-20grader någon som har en åsikt??? Lars
-
Gott Nytt bilentusiast år på er alla Locostbyggare
lassen50 replied to Antas's topic in Allmän information
Önskar alla locostbyggare ett gott nytt 2013 år, lyft i motorn i ramen för första gången idag ser bra ut LARS -
Men hallå Nånting måste man ju offra, lite snö innanför kragen, så vadå Lars
-
Ställer mig mycket frågande till svetsning i aluminium med likström oavsett gas. Enligt vad jag lärt mig måste det vara växelström, någon som provat och fått det att fungera med likström??? Lars svetsar stål och rostftitt med likström! svetsar aluminium med växelström!
-
Kan absolut inte se att det behövs skottas Lars
-
Hej Hydroscand säljer sömlöst precisionsrör 35x3 alltså 29mminv brukar aldrig va något problem att köpa en kort stump, priset brukar också vara överkomligt(jag har själv köpt i malmö ,bara att kapa till det mått man vill ha ex 1/2m) Lars
-
Hej Jag tycker att det ser ut som förkromat. Om du använder vanliga sömlösa rör kan du ju alltid förkroma Jag tror det blir lättare på det viset, då slipper du att argumentera med din besiktningsman Lars
-
Instämmer med Cealm Det är kanske dags att påbörja ett 3-hjulsbygge. Sök på JZR ,vi ska kanske dela på ritningskostnad. Lars
-
Någon som vet om tryckplattan passar till en opel C20XE med det plana svänghjulet? Lars
-
Hej Bygger själv med opels C20XE 2-liters fyra kombinerat med ford T9låda med ett enkelt chip får du närmare 200hpr sonen bygger med Nissans 1,8 l turbomoter , en motor med väldigt stor potential, 169hkr standard med skrämms väldigt lätt över 250hpr. Ett annat intressant motorval är volvos 5:a kombinerat med låda från 960.Här kan du välja med eller utan turbo instegsmotor på 140hpr alt 175hpr turbo från 200hpr och uppåt. Finns ju även volvos T4. Låter du plånboken välja skulle jag nog föredra fords Zetec Lars
