pege Posted December 28, 2009 Share Posted December 28, 2009 :racesmile: Hejsan. Tänkte lägga upp lite bilder och info om mitt pågående bygge. Försöker bygga så Locost som det går men man vill ju ändå ha lite original likhet ändå. Har använt rätt mycket BMW komponenter som framspindlar,rattstång,kuggstång,diffklump bakhjulslager m.m. Blir dock Cheva 350 med manuell 5 vxl,låda. :blink: Är i dagsläget redo för SFRO1 men har ännu inte fått nån tid.... :angry: Lägger in lite bilder från byggets gång,kan väl alltid va av intresse för nån. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
cealm Posted December 28, 2009 Share Posted December 28, 2009 Trevligt bygge du har, välkommen in med tråden och så klart att vi alltid är intresserade av text och bilder. Tro inget annat ....... Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Kilkenny Posted December 28, 2009 Share Posted December 28, 2009 Snyggt! och som sagt, det där med bilder, nu e du fast, du MÅSTE visa oss hur det går :racesmile: Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
cealm Posted December 28, 2009 Share Posted December 28, 2009 Nu har jag lagt in en Cobra i mina byggplaner. Nu blev du väl en glad Drake? Skall bara bygga klart de två jag håller på med sedan känns det rätt att "förCobra" sig. Din bil är så snygg med de grova ramrören och balkarna så det är nästan löjligt. Jag kanske inte skulle sålt den extra Cheva V8an jag hade. Eller rättare sagt den är kvar hos mig och inte hämtad än trots att jag sålde och fick betalt för någon månad sedan.... Mer bilder!!!!!! på ramen och allt från alla håll. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
pege Posted December 28, 2009 Author Share Posted December 28, 2009 :racesmile: :racesmile: Lite fler foton. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
cealm Posted December 28, 2009 Share Posted December 28, 2009 Bild fyra, övre raden säger allt! Lycka! Ramrör! Grova! Plats för V8a! Brum! Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Drake Posted December 28, 2009 Share Posted December 28, 2009 Hej PeGe Kul att du hittat hit! Och till Calle säger jag: ÄNTLIGEN!!! Men du, inget eltjafs i Cobran va? Ska sluta tjata på dina tider, om bara du väljer en riktig motor, skit samma om det är en Cheva eller en Ford, men en sån bil KRÄVER en 8:a. Minst! Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
cealm Posted December 28, 2009 Share Posted December 28, 2009 Drake och Gert Fylking alltså, ni har "Äntligen" gemensamt. Eltajfs, när du säger det så ..... nej en Cheva skall det vara det vet du väl det är ett säkert sätt att få tresiffriga tider även på din kärra. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Drake Posted December 28, 2009 Share Posted December 28, 2009 Jo, Cheva är ett klokt val, men räkna med mycket gliringar från orginalfreaken. Gert och jag har mer gemensamt faktiskt, har slickat i hans öra en gång! Ingen angenäm upplevelse, men allt för konsten du vet. Huva, brr osv. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
cealm Posted December 29, 2009 Share Posted December 29, 2009 Jag kommer säkert mentalt klara den kritiska granskningen av eventuellt kommande motorval. Däremot har jag nog inte riktigt talat om varför jag tycke pege´s Cobra replika är så fin så jag till och med skriver Lycka!. Det jag tycker så mycket om är för det första "grovbalkningarna" rent allmänt men det vet nog alla redan utan det är ramrören under rumpan. Jag vet att det håller med monoque-ram och att man sitter i plastkarossen men nu när jag såg alternativet med riktiga grova balkar även där det är då skriket "Lycka!" kommer. Jag har aldrig sett motsvarande och det är just den detaljen jag saknat. Därför är det peges fel att jag har lagt in en Cobra i byggplanerna, om det blir en eller ej det är för tidigt. pege är i alla fall tydligt informerad (jag klagar inte bara informerar) om det han ställt till med..... Däremot tycker jag att Cobror allmänt är fina och trevliga till och med om det siter en Ford motor i dem fast jag vet minst ett bättre alternativ, så då var det sagt också, sorry Henry F. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Drake Posted December 29, 2009 Share Posted December 29, 2009 Om det är av säkerhetsskäl du vill ha en balk därute så går det ju att slänga dit en hur lätt som helst, tyvärr gör den ingen nytta om du inte blir påkörd av en snöplog. Den sitter för lågt! Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
pege Posted December 29, 2009 Author Share Posted December 29, 2009 Hejsan Drake. Har varit här sen Okt. -08 men inte direkt aktiv utan mest läst i trådarna. Tyckte det va dags att öka aktiviteten lite.... Cealm, Grova rör!!! :blink: Det är bara 40x40x2 och 38x2 men det kanske är grovt på detta forumet ;) /P-G Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
cealm Posted December 29, 2009 Share Posted December 29, 2009 pege: Säg så här för mig är det en trevlig dimension men de flesta Sevenbilar är gjorda av 25x25x2 (kanske inte alla......) då blir man extra glad för uppemot 40 rör. Min V8a 30x30x3 som är en trevlig dimension det med. Törs knappt tala om vad jag vill göra med Cobran, bygga en Cobra men kanske utan Cobra kaross, då tror, Drake, att du mer förstår varför jag tycker speciellt om rören under rumpan. DEt är inget skämt det jag skriver i meningen före denna. Ramverket är så fint i en Cobra varför inte då låta det synas lite mer än vad det normalt gör. Plus detta med plast och jag .......... Jag har tid på mig att tänka. Frågan är hur mycket kaross kan jag ta bort och det ändå bli rätt ok. Eller hur kan jag göra om karossen egentligen... En Ariel Atom är ju rätt oklädd som exempel... så varför kan inte en Cobra var lit emer naken än vad som är brukligt. Det är ju ändå en replika eller vad det nu kan bli. Då var de tankarna redovisade.... vi får se vad som händer på byggfronten, kan jag köra 3-axlad Seven med El kan jag väl köra en "naken-Cobra" med Cheva motor Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
pege Posted December 30, 2009 Author Share Posted December 30, 2009 :racesmile: :racesmile: Har fått tid till SFRO1 nu på Lördag den 2:e Januari så håll tummarna. /P-G Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Sonett7 Posted December 30, 2009 Share Posted December 30, 2009 Håller tummarna! Vem har fått äran att besiktiga bygget? Är det egna ritningar eller har nu något du utgått ifrån? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
cealm Posted December 30, 2009 Share Posted December 30, 2009 Klart vi håller tummarna. Både för din SFRO 1 och för attd et är kallt. Rapport emotses omgående gärna i realtid. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
pege Posted December 30, 2009 Author Share Posted December 30, 2009 Det blir Andreas Wilson i från Malmö. Skulle egentligen vatt Peder Landberg men de va svårt att få en tid av honom,blev bara uppskjutning på uppskjutning så... Har utgått från mitt första bygge som jag inte va riktigt nöjd med, samt lite nya ideer. Det enda som det finns ritningar på är hjulupphängningarna resten är "på fri hand". Vi är faktiskt 3 stycken som har byggt varsin,jag hade formarna och dom stod för materialet till min.En bra affär för alla. :prop: Men en av oss har kroknat lite så det är bara jag och Fredrik som han heter som ska besiktiga på lördag. Så det är lite trångt i garaget för tillfället,2 chassien,2karosser,1 Camaro -72 plus allt annat skrot som man har samlat på sig :icon_oops: :icon_oops: /P-G Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Sonett7 Posted December 30, 2009 Share Posted December 30, 2009 Andreas Wilson är bra - vi hade honom till vårt första bygge, men nu verkar han vara lite petigare med vad han vill besiktiga eftersom han tidigare höll på att "besiktiga ihjäl sig". Spelar ingen roll hur stort garage man har - man fyller det ändå! :prop: Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Morty Posted December 30, 2009 Share Posted December 30, 2009 Spelar ingen roll hur stort garage man har - man fyller det ändå! :prop: Lite Off Topic, men har du blivit så pass klar nu med garaget så att det blivit fullt och så smått börjat bygga på bilen? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
pege Posted December 31, 2009 Author Share Posted December 31, 2009 Andreas Wilson är bra - vi hade honom till vårt första bygge, men nu verkar han vara lite petigare med vad han vill besiktiga eftersom han tidigare höll på att "besiktiga ihjäl sig". Spelar ingen roll hur stort garage man har - man fyller det ändå! :prop: Jotack. Har 130-140 kvm men grejer både högt och lågt :wacko: :blink: :blink: Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
pege Posted January 2, 2010 Author Share Posted January 2, 2010 :angry: :angry: Jaha blev ingen bes. idag. Andreas var sjuk,han skulle höra av sig så fort han mår bättre. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
pege Posted January 16, 2010 Author Share Posted January 16, 2010 :racesmile: :thumbsup: YEESSS!!! SFRO 1 Klart idag. Blankt papper om man nu kan säga så. Va lite nervöst innan men det blev idel beröm,såg mycket bra ut sa Andreas. Så nu är det bara resten kvar....... :prop: Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
cealm Posted January 16, 2010 Share Posted January 16, 2010 (edited) GRATTIS pege!! till SFRO 1 Edited January 16, 2010 by cealm Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Kilkenny Posted January 16, 2010 Share Posted January 16, 2010 Grattis! Det är en speciell känsla det där att klara en besikting, :racesmile: Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Thomas Posted January 16, 2010 Share Posted January 16, 2010 Härlig känsla det där. stort Grattis Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.