pelle17B Posted July 10, 2012 Share Posted July 10, 2012 När jag stod flaggvakt i helgen och kollade på bilarna som passerade förbi så noterade jag att många bilar har en relativt låg båge bakom föraren. Frågar ni mig så tycker jag att det är snyggt och ser proportionerligt ut till resten av bilen, men jag undrar vad som händer med förarens huvud om man skulle rulla? Om man skall överleva en rullning så borde man i princip kunna dra en rak linje mellan bågen och ramen längst fram under noskonen och förarens huvud med hjälm + ca 5cm skall då rymmas därunder. /Peter Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
LUPUS Posted July 10, 2012 Share Posted July 10, 2012 Jag har offrat minst 5 cm för utseende , har däremot haft tanke på en båge framtill under noskonen för att få en lite bättre höjd. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
fege Posted July 10, 2012 Share Posted July 10, 2012 Om man skall överleva en rullning så borde man i princip kunna dra en rak linje mellan bågen och ramen längst fram under noskonen och förarens huvud med hjälm + ca 5cm skall då rymmas därunder. /Peter Så mätte jag när jag gjorde min. Jag sitter ju ganska lågt i min Sjua så den blev inte så hög i alla fall. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
vedde Posted July 11, 2012 Share Posted July 11, 2012 Troligen inte! Man får ge tusan i att rulla. /Fredrik Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Kilkenny Posted July 11, 2012 Share Posted July 11, 2012 Man får kura ihop sig och sikta på nåt billigt. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts