RSr Posted September 30, 2012 Share Posted September 30, 2012 (edited) Hej! Håller på att skruva sönder min styrväxel, går väl inte lysande. Har någon något tips hur jag ska lyckas skruva ur rattaxeldrevets mutter? Är det mer våld som behövs? //Rickard Edited September 30, 2012 by RSr Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Christer J Posted September 30, 2012 Share Posted September 30, 2012 Ofta räcker det med värme från en varmluftspistol på aluminium, så delarna får röra på sig lite mellan varandra. Värm, och låt svalna ett par gånger om det inte lossnar direkt när det blir varmt. Inte för mycket värme så du skadar packboxen. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
kengren Posted September 30, 2012 Share Posted September 30, 2012 Ofta räcker det med värme från en varmluftspistol på aluminium, så delarna får röra på sig lite mellan varandra. Värm, och låt svalna ett par gånger om det inte lossnar direkt när det blir varmt. Inte för mycket värme så du skadar packboxen. Använde rondellen och gjorde en hylsa av en mutter - bra grepp - det släppte kenneth Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
RSr Posted October 1, 2012 Author Share Posted October 1, 2012 Har borrat ur där den är "nitad" och har försökt värma i omgångar men den vill inte.. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
RSr Posted October 1, 2012 Author Share Posted October 1, 2012 Äntligen! Satt och googlade efter tappnyckel när jag kom på att det borde funka med ett moddat rör som har rätt diameter. Gick ut i garaget och inspekterade sortimentet i skrotlådan.. Hittade ett alurör som var rätt diameter som jag filade till i ändan. Funkade perfekt, så nu är alla bitar lösa. Tack för alla tips och ideér. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts