Jump to content

Konbanekörning I Eskilstuna


Recommended Posts

Så var det åter dags för årets konbanekörning på Eskilstuna flygplats.

Plats: Eskilstuna flygplats (Kjula, cirka 5 minuter från Eskilstuna längs E20)

Tid: Lördagen den 30 Maj mellan klockan 9.30 och 15.00

Pris: 250kr/bil (400kr för icke medlemmar)

Bandsträckningen kommer att vara som föregående år om inget oväntat inträffar.

Precis som tidigare år så innebär deltagandet också 1 timmas flaggvaktande enligt ett schema som vi gör upp på plats.

Enklare förtäring kommer att finnas (korv och läsk) för en rimlig peng.

Nytt för i år är att vi inte kommer att erbjuda några engångsförsäkringar via SMA utan alla deltagande ekipage måste ordna detta innan.

Skaffa din SMA försäkring här. Länk till utbildningsmaterial.

Glöm inte att ta med ditt försäkringsbevis!

Så, se nu till att boka upp er och till alla er som har lite bultar och kablar kvar att fixa:

Sätt fart för maj kommer snabbare än man tror!

Kontaktpersoner:

Fredrik 076-1477035

Ronny 070-2228623

MVH

Eskilstunagänget!

post-407-1243363910_thumb.png

Edited by Jonte
ändrade rubriken
Link to comment
Share on other sites

1. Fredrik Askling, Tiger E1 Supercat.

2. Peter Boström, Har förhoppningsvis regbesiktigat tills dess

3. Carl-Erik Almskoug, CealmSeven och / eller CealmSeven V8 och har giltig SMA licens

Edited by cealm
Link to comment
Share on other sites

Hoppas att regnet uteblir denna gång

1. Fredrik Askling, Tiger E1 Supercat.

2. Peter Boström, Har förhoppningsvis regbesiktigat tills dess

3. Carl-Erik Almskoug, CealmSeven och / eller CealmSeven V8 och har giltig SMA licens

4. Jonas Zetterman, Indy Z7

Link to comment
Share on other sites

Med förhoppning om att jobbet inte kommer i vägen... igen...

1. Fredrik Askling, Tiger E1 Supercat.

2. Peter Boström, Har förhoppningsvis regbesiktigat tills dess

3. Carl-Erik Almskoug, CealmSeven och / eller CealmSeven V8 och har giltig SMA licens

4. Jonas Zetterman, Indy Z7

5. Peter Carlsson, Shark 7

Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...

Jag måste kontakta Det Allsmäktiga Förbundet för att få klarhet i frågan om tävlingslicensen kontra SMA- arrangemang.

Det här är det senaste hotet:

http://op.se/harjedalen/1.852938

Nästa helgs motortävlingar i Ljusnedal lockar förare från hela Sverige och väntas dra mycket publik. Men Svemo och Bilsportförbundet gillar inte arrangemanget.

– Tävlingen är inte sanktionerad av oss vilket innebär att Svemo-licensierade förare som deltar kan komma bli bestraffade, säger Per Westling, generalsekreterare i Svemo.

Enligt honom kan det bli frågan om uteslutning om förare ställer upp på den hastighetstävling som planeras.

Arrangörerna hoppas mäta hastigheter upp till 350 kilometer i timmen på den tre kilometer långa isbanan som är upplogad.

– Vårt regelverk är tydligt. Varje Svemo - licensierade förare är förbjuden att deltaga och det kan medföra bestraffning då tävlingen inte är sanktionerad av oss

Frågan är om såna här konbanelekar räknas som illojalt arrangemang.

SBF och Svemo tycks ha gemensam hållning och går på med stora skrämselpropagandan.

Någon fler än jag som har tävlingslicens att oroa sig över?

Link to comment
Share on other sites

Frågan är om såna här konbanelekar räknas som illojalt arrangemang.

Är det någon som tänkt skvallra om du kommer tror du? :hypocrite:

Link to comment
Share on other sites

Någon fler än jag som har tävlingslicens att oroa sig över?

Har tävlingslicens som jag inte är orolig för... och eftersom jag inte frågar sbf så har kommer jag heller inte få ett nej.

Link to comment
Share on other sites

Jag har pratat med en ur personalen på förbundet nu, men fick egentligen inga klara svar om nånting.

Givetvis utan att nämna vare sig biltyp eller vid vilken typ av övning det är frågetecken kring. Rent generellt bara.

Tyvärr kommer inget vettigt klarläggande från SBF innan fallet är utrett av RF och Konkurrensverket.

Så jag tänker strunta blankt i eventuella konsekvenser - jag har inget emot att bli pilotfall om saken drivs till det yttersta.

Och jag avskyr att inte veta hur tåget går innan jag kliver på.

Visst, risken är näst intill obefintlig att någon skulle peta i våra övningar med den juridiska pennan.

Men.

Klara papper är underbart, eller hur?

För övrigt tror jag att SBF trampar sig på slipsen med bägge fötterna om det inte kommer några officiella klargöranden som motpol till bloggrykten och nätskvaller.

Folk är förbannade och det med all rätt. Och föremålet för ilskan tiger som muren medan den andra parten informerar (eller desinformerar kanske, vad vet jag) i rikliga portioner om läget. Pissdåligt.

Hursomhelst:

1. Fredrik Askling, Tiger E1 Supercat.

2. Peter Boström, Har förhoppningsvis regbesiktigat tills dess

3. Carl-Erik Almskoug, CealmSeven och / eller CealmSeven V8 och har giltig SMA licens

4. Jonas Zetterman, Indy Z7

5. Peter Carlsson, Shark 7

6. Stig Hellberg, Pegasus 7plus (om ledighet beviljas från kneget)

Link to comment
Share on other sites

1. Fredrik Askling, Tiger E1 Supercat.

2. Peter Boström, Har förhoppningsvis regbesiktigat tills dess

3. Carl-Erik Almskoug, CealmSeven och / eller CealmSeven V8 och har giltig SMA licens

4. Jonas Zetterman, Indy Z7

5. Peter Carlsson, Shark 7

6. Stig Hellberg, Pegasus 7plus (om ledighet beviljas från kneget)

7. Joakim Granfors, Westfield Honda

Link to comment
Share on other sites

1. Fredrik Askling, Tiger E1 Supercat.

2. Peter Boström, Har förhoppningsvis regbesiktigat tills dess

3. Carl-Erik Almskoug, CealmSeven och / eller CealmSeven V8 och har giltig SMA licens

4. Jonas Zetterman, Indy Z7

5. Peter Carlsson, Shark 7

6. Stig Hellberg, Pegasus 7plus (om ledighet beviljas från kneget)

7. Joakim Granfors, Westfield Honda

8. Micael Åman, Moose EVO III

Link to comment
Share on other sites

1. Fredrik Askling, Tiger E1 Supercat.

2. Peter Boström, Har förhoppningsvis regbesiktigat tills dess

3. Carl-Erik Almskoug, CealmSeven och / eller CealmSeven V8 och har giltig SMA licens

4. Jonas Zetterman, Indy Z7

5. Peter Carlsson, Shark 7

6. Stig Hellberg, Pegasus 7plus (om ledighet beviljas från kneget)

7. Joakim Granfors, Westfield Honda

8. Micael Åman, Moose EVO III

9. Per Lindberg, Locost Volvo

Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...

1. Fredrik Askling, Tiger E1 Supercat.

2. Peter Boström, Har förhoppningsvis regbesiktigat tills dess

3. Carl-Erik Almskoug, CealmSeven och / eller CealmSeven V8 och har giltig SMA licens

4. Jonas Zetterman, Indy Z7

5. Peter Carlsson, Shark 7

6. Stig Hellberg, Pegasus 7plus (om ledighet beviljas från kneget)

7. Joakim Granfors, Westfield Honda

8. Micael Åman, Moose EVO III

9. Per Lindberg, Locost Volvo

10. christer adell wankel seven

11. Ronny Norkvist Alfa Seven V6

Link to comment
Share on other sites

1. Fredrik Askling, Tiger E1 Supercat.

2. Peter Boström, Har förhoppningsvis regbesiktigat tills dess

3. Carl-Erik Almskoug, CealmSeven och / eller CealmSeven V8 och har giltig SMA licens

4. Jonas Zetterman, Indy Z7

5. Peter Carlsson, Shark 7

6. Joakim Granfors, Westfield Honda

7. Micael Åman, Moose EVO III

8. Per Lindberg, Locost Volvo

9. christer adell wankel seven

10. Ronny Norkvist Alfa Seven V6

Jag måste tyvärr vara på jobbet och avanmäler mig därför.

Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...

1. Fredrik Askling, Tiger E1 Supercat.

2. Peter Boström, Har förhoppningsvis regbesiktigat tills dess

3. Carl-Erik Almskoug, CealmSeven och / eller CealmSeven V8 och har giltig SMA licens

4. Jonas Zetterman, Indy Z7

5. Peter Carlsson, Shark 7

6. Joakim Granfors, Westfield Honda

7. Micael Åman, Moose EVO III

8. Per Lindberg, Locost Volvo

9. christer adell wankel seven

10. Ronny Norkvist Alfa Seven V6

11. Dag Windarp, DAWI 7

Link to comment
Share on other sites

1. Fredrik Askling, Tiger E1 Supercat.

2. Peter Boström, Har förhoppningsvis regbesiktigat tills dess

3. Carl-Erik Almskoug, CealmSeven och / eller CealmSeven V8 och har giltig SMA licens

4. Jonas Zetterman, Indy Z7

5. Peter Carlsson, Shark 7

6. Joakim Granfors, Westfield Honda

7. Micael Åman, Moose EVO III

8. Per Lindberg, Locost Volvo

9. christer adell wankel seven

10. Ronny Norkvist Alfa Seven V6

11. Dag Windarp, DAWI 7

12. Henrik Bergsten "blackbirdseven"

Link to comment
Share on other sites

  • 4 weeks later...

Så börjar årets arrangemang på Eskilstuna flygfält (Kjula) att närma sig.

Vill bara lyfta detta arrangemang ytterligare en gång.

Det är idag endast 12 ekipage anmälda och vi har plats för fler.

Till alla er som känner ett sug efter lite trevlig körning och klassiskt däcksparkande med korv i handen. Anmäl er nu!

Link to comment
Share on other sites

Så börjar årets arrangemang på Eskilstuna flygfält (Kjula) att närma sig.

Vill bara lyfta detta arrangemang ytterligare en gång.

Det är idag endast 12 ekipage anmälda och vi har plats för fler.

Till alla er som känner ett sug efter lite trevlig körning och klassiskt däcksparkande med korv i handen. Anmäl er nu!

Det verkar som det blir shysst väder också

:notworthy:

//Per

Link to comment
Share on other sites

Har motorn urlyft och tryckplattan till kopplingen iväglämnad för att repareras så jag har gett upp allt hopp om att ha en bil klar 30e.

Måste därför avanmäla mig.

Peter Boström

Link to comment
Share on other sites

Lycka till i det vackra vädret, grabbar.

Jag håller flygplanen med bränsle här på Arlanda - mycket motvilligt ska tilläggas.

Att jag blev ledig i morgon är en klen tröst för mig. Kanske besöker Kjula och kollar rattlåsracing bara för att få lite motorbrum i alla fall.

Link to comment
Share on other sites

Ett STORT TACK till er som arrangerade Kjula konbanekörningen. Det var som vanligt roligt. 2009 års varianten hjälpte till bra att bätta på solbrännan. 2008 var det vattenfestival. Vad kan det bli 2010.

Förresten så anmäler jag mig direkt till konbana 2010.

Version 2010.

1. Carl-Erik Almskoug CealmSeven eller CealmSeven V8a har SMA-licens.

(Så där nu fick jag äntligen stå först i anmälningslistan, jag tar gärna första flaggvaktspasset också.)

Link to comment
Share on other sites

*s* Det gäller att vara ute i god tid

Jag tackar också för ett mycket bra arrangemang. Mycket bantid för oss som var där, orkade köra och hade hela bilar :rolleyes:

Ett ypperligt tillfälle för materialtestning. Det var ytterst intressant att helt tappa bromsen när man kör nästan 100km/h och närmar sig en 90Gr kurva, jag vet nu att jag har en helt fungerande handbroms *s*

Sen så kan man diskutera hållbarheten på Biltemas bränslepumpar :icon_blink:

ska se om jag får fram några bilder ur kameran

Link to comment
Share on other sites

Och själv åkte jag bogserlina hem. Nästan alla kablar var avsäkrade. Tyvärr saknade den vars hölje skavts mot växellådan säkring :(

Men jag fick några riktigt trevliga varv. Jäklar vad kul det var!

Första varven satt jag bara och garvade. Kom dock på att Sierras originalstyrväxel inte är snabb nog.

I första vänstersvängen känns det som att ratta ett skepp.

Snygg bonnbränna fick man också:-)

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...
 Share

×
×
  • Create New...