Jump to content

Upphängning av stelaxel


Lejo

Recommended Posts

Hej jag håller på att bygga en 7a på bok mått med b23 typ9 låda o nu har det blivit tid för bakaxeln som är en 240 o min fråga är vilken typ av upphängning är bäst ?Fyrlink o wattlänk eller som det brukar seut på Dala7 ?

Leif

Link to comment
Share on other sites

tre eller fyränk, panhard wat eller mumford.

Nackdelen med watt är att det kan vara svårt att få ner RC, och då bilen är wäldigt låg, och ofta har en mycket kort fjädringsväg så vinner man lite å¨wattlänk, då kan panhardstag vara enklare att få bra lösningar med.

Link to comment
Share on other sites

jo, det tyckte mina ögon oxså... men det är en stel axel ( om inte mina ögon lagt av helt ) så frågan är vad dom är till för.... :blink:

möjligtvis för att ta upp sidokrafter från wattlänken så inte kåpan ger sig, men det har jag aldrig sett innan....

Link to comment
Share on other sites

jo, det tyckte mina ögon oxså...  men det är en stel axel ( om inte mina ögon lagt av helt ) så frågan är vad dom är till för....  :blink:

möjligtvis för att ta upp sidokrafter från wattlänken så inte kåpan ger sig, men det har jag aldrig sett innan....

du har helt rätt... de är för att ta upp krafterna från kåpan, kåpan är en ombyggd orginal kåpa i 1mm tunnplåt....

beträffande vikten av vantskruvarna.... skiter jag så väger de mer.. :lol:

post-360-1136217199.jpg

Edited by Mathias78
Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...
×
×
  • Create New...