Jump to content

badbeemerboy

Forumdeltagare
  • Content Count

    28
  • Joined

  • Last visited

Community Reputation

0 Neutral

About badbeemerboy

  • Rank
    Member
  • Birthday 03/11/1983

Profile Information

  • Kön
    Kille
  • Plats
    Eket
  • Interests
    Min Familj = Sambon+katter
    Mina bilar = BMW E36 320 Touring, Locostbygge
    Media = Datorer, Tv, Film, Fotografering,

Profile Fields

  • Namn
    Stefan Pihl
  • Ort
    Eket i NV Skåne
  • Locost-status
    Locost-intresserad
  1. Mitt bygge är till salu: http://www.blocket.se/vi/18748712.htm?ca=23_7_s
  2. Ja, som ni ser är mitt bygge till salu. :thumbsup: Förvånad att ni inte har diskuterat det som ni brukar... :blink: Jaja, bara till att fråga på fall det e nått ni undrar över.
  3. Har precis kommit hem från Biltema och gick inom garaget efter hemkomst för att testa tankmätaren och givaren jag köpt från biltema. Fungerade kanon! Kul att bli ositivt överraskad. Mätaren: http://www.biltema.se/products/product.asp...;iItemId=136043 Givaren: http://www.biltema.se/products/product.asp...;iItemId=136051
  4. Har precis blivit klar med min och jag gjorde precis som du tänkt... Svarvade en ny medbringare fram och svestsade på den på utgående från växellådan. Modifierade medbringaren bak. Fick rådet att köra med två kors, annars skulle det skada hardyn för mycket. Och jag har delbar kardan. Tog en Volvo 240-kardan till min BMW-motor och Ford-axel. Skön mix! Den blev 790mm lång. Lycka till
  5. Eftersom det bara var två månader sen jag skrev något tänkte jag att det vore kanske på tiden. Håller på att jobba ihjäl mig på jobbet, så det blir inte mycket tid till intressen. Men men, det som händer är att jag har köpt en kardan från en Volvo 240 som jag har svarvat nya medbringare till för att den ska passa fram på min BMWmotor och bak på Fordaxeln. Jösses! Har oxå hittat passande belägg till mina ok som troligtvis är Ford dom med. Vet inte säkert då det är nya ATE ok. Beläggen som passade 100% var till SAAB 90 och 900 med Volvo monterringssats, som fick modifieras lite. Otroligt.
  6. Tack igen för alla svar. Har lärt mig en del... Tror det blir till att svetsa upp ett system utifrån det befintliga grenröret. Det kommer bli tight men det ska väl gå.
  7. Oj, vilken respons! Tack. Den sidan verkar ju bra, får ta reda på vissa uppgifter bara.
  8. Gokväll... Har ängnat en timme åt att leta i gammla inlägg, men får inte svar på mina frågor. Funderar på att bygga eget grenrör osv. Ska man bygga i "vanligt" rör eller ska man köra med rostfritt? Har en migsvets med mison 25 gas. Får väl isf byta till en rostfri tråd. Måste man har vissa vinklar på utloppet eller det går att ha snäva 90graders hörner? Skickar med en myket proffsig CADritning* ( läs Paint ) på hur jag har tänkt ha det.
  9. Det gör så mycket när man får på plåtarna... Snabba framsteg liksom :D Ses nån dag...
  10. Håller med coffe om att det var verkligen fint med ett bagageutrymme. Har oxå funderat på det. Hur har du löst det med tank osv? Bilder på det? :)
  11. Tack för alla bra tips, tar dom åt mig och använder lite av varje. Kan bli svårt att få tag i rätt besiktningsman då jag köpte chassiet 80 mil från mig för snart 3 år sedan, och det var flera år sedan gubben dog, och gjorde sin första SFRO. Slänger upp en bild senare...
  12. Har hört mig för lite och har fått reda på lite av varje. Jag kommer nog att försöka prata med min närmste besiktningsman och resonera med honom. Hoppas att han accepterar det. Återkommer med hur det gick efter SFRO 1.
  13. Har stött på ett problem. Iom att jag köpte ett chassie som redan hade varit på SFRO 1 så har förra ägaren slipat ner svetsar där det ska ligga plåt emot. Och i SFROs regler står att man inte får ha slipade svetsar vid första besiktningen. Jag måste ju så klart göra om SFRO 1, och kommer då kanske få ett negativt besked ang mina nedslipade svetsar. Vad har ni för synpunkter på det? Måste jag bygga ett nytt chassie? :banghead:
×
×
  • Create New...