Jump to content

longen

Locost Sverige medlemsklubb
  • Content Count

    250
  • Joined

  • Last visited

  • Days Won

    12

longen last won the day on April 4

longen had the most liked content!

Community Reputation

91 Excellent

About longen

  • Rank
    Forum Adicted

Profile Information

  • Kön
    Kille

Profile Fields

  • Namn
    Stefan S
  • Ort
    Skellefteå

Recent Profile Visitors

414 profile views
  1. Kan inte mer än hålla med Gustaf. Om uppgifterna stämmer på deras hemsida så står det att: 57" vinge ger ett max downforce på 0-400 lbs / 181 kg 70" vinge ger ett max downforce på 0-800 lbs / 362 kg 80" vinge ger ett max downforce på 0-1200 lbs / 544 kg Allt beror givetvis på bil, placering, vinkel av vinge m.m. så har dom där uppgifterna bara som referens värden. Men sen använder dom samma montering komponenter på alla vingar som jag förstod det. Vajer med M6 skruv som skall hålla tex 544kg och få det stabilt, hmmm vet inte riktigt. Jag har en förmåga att ta till mer gods än nödvändigt 😄 Letade lite på puch pull vajrar, var tvungen att gå upp till M8/M10 ifall man skall klara av ett tryck på vajern på mer än 450kg. Vingen jag har beställt är 176 cm / 69" bred. Skulle vara 7-14 dagars leverans tid, nu med corona epidemin så vet man inte riktigt. Kommer att rigga upp den och börja göra pappmallar när den anländer, då hade det varit trevligt om du meddela mig ifall du ser några tokigheter 😛
  2. Jepp 😋 Man vill som hålla igång med nått hela tiden. Gjorde en beställning på en vinge så får vi se om det blir bra eller dåligt 😋 Har en tendens att spåra iväg med allt jag håller på med. Går i tankarna att göra en aktiv vinge som reglerar vinkeln beroende inbromsning, hastighet och g-kraft. Anledning varför jag går i dom tankarna är att man har en motorsvag bil + att det är kul att hitta på saker som ingen annan gjort tidigare på 7a 😁 Rent mekaniskt så verkar det hyfsat lätt att bygga. Hittade ett elservo som kunde trycka ca 400kg och som styrdes med 0-5v , 0-300grader. Sen till styrningen av servot så har jag funderat på Aurduino. Oavsett om det blir en Aktiv vinge eller inte så tänkte jag köpa en nybörjar kitt för att lära mig lite programering.
  3. Undra vad dom här fina fästena ska vara till 😊😋😁
  4. Tackar 🙂 Bra med lite olika storlekar för att justera luftflödet till oljekylaren. Sen om man har skylten på vid utställningar spelar nog mindre roll. Smidigt med magnet fästen. Hade varit intressant att veta om straffet är värre med en egentillverkad skylt eller ingen skylt alls.
  5. Liten orginalskylt vs en ännu mindre skylt 😁 Polerad och färdig inför kommande säsong.
  6. Ett tips till er alla som har provat olika tejp sorter, dubbelhäftande tejp, vinyl, folie, allt som har med klister att göra och är trött och less på att det släpper efter tag eller att det redan är dålig vidhäftning från början. Då har jag lösningen åt er, köpte det här primer när jag började med att foliera, sedan dess har jag använt det på allt. Ett tips bara vid användning är att ni kan inte räkna med att få lös det ni applicerat i ett stycke. Det skadar inte lacken och går att ta bort med lim borttagnings medel. https://www.vnvinyls.se/product/3m-primer-94-flaska-30ml
  7. Får du inte upp tempen på motorn så verkar det som termostat inte fungerar som den ska. Kommer motorn upp i tex 60grader men termostaten är på 85grader så har du genomströmning av vatten genom termostat och sedan genomströmning igenom kylaren. Jag skulle inte lägga någon energi på att täcka för kylaren. Om du inte vill tömma systemet och kolla upp termostaten, kolla ifall du kan låna en värmekamera. Jag körde med värmekamera när jag starta upp min bil.
  8. Kollade på bilderna du la upp på svänghjulet och startkransen, kan det finnas en möjlighet att startkransen är monterad på fel sida. Ser att den är monterad på framsidan av svänghjulet. Den ska inte sitta på baksidan? 😋🙂 eller ryms den inte då?
  9. Så där, mini stänklapp på framskärmarna. ca 2-3cm spel från marken nu
  10. Magneterna sitter fast med m5 skruvar mot fronten, sen har jag silikonat fast en plåt på regskylten, då den var gjord av alu och lite omagnetisk 😁
  11. Jag kör med ett klammer från biltema och det har inte börjat rosta än så länge 😋 dock så har dom bara 2.5” och 3”, bra pris.
  12. https://www.biltema.se/bil---mc/tuning/avgasror/v-band-sats-2000033515?gclid=EAIaIQobChMIlPfssrnE6AIVBoGyCh1qGAq_EAQYASABEgK4o_D_BwE
  13. Om inget drastiskt händer så har jag kvar bilen 😄 Våra seven kopior är ju rätt enkla och simpla jämfört med andra bilar, ända så finns det hur mycket som helst man kan hitta på och förbättra på dom 😁 Nedan är några saker jag pillat med senaste veckan. Reg-skylts hållare fram med magnetfästen, möjliggör att man kan justera höjden för att andra luftflödet till oljekylaren, alternativt ta bort den för bankörning. Folierat om framsidan av bakskärmarna, blir rätt sönderblästrade efter ett tag, trots att jag bara har en frigång på ca 8cm mellan marken och underkant av framskärmen så sprättar det på bra med grus när man kör med klisterdäck typ R888R. Blir att montera in en gummi stänkskydd på framskärmarna under veckan, så dom i princip tar i marken. Monterat ned stolarna nu med rätt bälten. Monterade på ny avgasbandage på avgassystemet. Har stört mig länge att längst bak i mitten på motorhuven har varit ca 1 cm för högre på grund av olika anspänningar i glasfiber materialet. Har lagt ned några timmar på att justera om fronten för att passa in huven bättre, sen monterade jag en magnet med 8 kg dragkraft längst bak på huven för att hålla den nere på plats, Blev riktigt nöjd.
×
×
  • Create New...