Jump to content

TMB

Forumdeltagare
  • Content Count

    15
  • Joined

  • Last visited

Community Reputation

0 Neutral

About TMB

  • Rank
    Member

Profile Information

  • Kön
    Kille

Profile Fields

  • Namn
    Trond Marthin Bjerke
  • Ort
    Råde, østfold Norge
  • Locost-status
    Förbereder locost-bygge

Recent Profile Visitors

520 profile views
  1. Selger du den MNR backlådan separat?
  2. Rettighetene til Dax rush er solgt. Er nok mest sannsynlig kun rettighetene til patentet på cambercompensator forstillinga pluss noe navne rettigheter. Men Du kan jo kontakte jk sportscar, mistenker at de gikk fra hverandre og at det er byttet noe navn etc, men John der kan rush modellen. Og kan sikkert få laget noen skjermer til deg. https://www.jksportscars.co.uk/about-us/
  3. TMB

    Huvlås Triumph?

    Du får kjøpt de orginale spitfire låsene med mothakene. Sjekk moss Europe. skal se om jeg får tatt ett bilde av mine i kveld, så ser du mothakene. https://www.moss-europe.co.uk/shop-by-model/triumph
  4. TMB

    Støykrav BEC

    Hei. Lite aktivitet på denne delen av forumet, men jeg gjør ett forsøk på å uthengte litt informasjon. Hva benytter dere som har bec for lyddempere på deres biler? Hva fungerer best for å dempe mc motorer uten å strupe for mye effekt? Min motor er en R1 5VY fra 2005. Noen som har erfaring med å bygge egenkomponerad eksos fra grunnen og opp?
  5. hei. Jeg lurte på hvor jeg skal starte å lete for å finne meg en brukende mc motor til min locost. Tidligere var det fluss med gamle Yamaha R1 motorer med forgassere som ikke krevde så mye ombygging for å fungere i locost. Men jeg finner ingen som er komplette lengre. Finner noen nyere, men disse har innsprut og krever tenningsnøkkel (master) for at EUC etc skal fungere ihop, og selgerene forventer å få mer for de enn hva en komplett 1998mod R1 koster.. FZ1 er også av interesse. Noen som har tips til hvor jeg evt skal lete i Sverige?
  6. Hei. Dere som jakter vektbesparelse etc etc, her er ett tips; Ta en titt på motorgadget m unit v-2. Denne er laget for motorsykler, men er vanntett, tåler vibrasjoner. Det er egentlig bare ett lite reele brett, men med ett par gode funksjoner. Dette muliggjør besparelse av vekt i form av færre releer, mindre kvadrat på ledninger. Og alt på ett sted. Kjører man led pærer så skal jo dette gå uten overbelastning også. Eneste jeg ser på som mangel er evt ett fuel rele, og kanskje ett større rele for lys. (men det går jo å drive separat)
  7. Girkasser: Volvo: M45 33-36kg M46 50kg Getrag 240 Opel CIH 30-33kg (med og uten spakstell etc) Opel CIH 4 trinns girkasse, 21kg Getrag 265 35,8kg Getrag 245 (BMW) 29-30kg Getrag 260 (BMW) 34,5kg
  8. Vet du hvilken modell Wilwoods du har på din bil? Hva klosser kjører du med? Fikk nyss om at Freelander hadde veldig lett differensial, og skal undersøke det nærmere.
  9. Hei. Har lenge gått å drømt om å bygge en locost. Lav vekt, moderat effekt, og masse kjøreglede. Kom så en dag over en Triumph Spitfire. Ja, bilen med verdens værste bakaksel løsning. Men når du sitter der nede på bakken, med ett panser som minner om 60 tallets store racere. Så tok følsen av å kjøre fattigmans cobra tok litt overhånd, så det blei handel. Bilen er orginalt solgt ny i Norge (rattet på rett side) og merket med 1,3l 68hk i chassiplata. Men motoren som står i er en uorginal Opel 1100cc fra Kadett. Starter alltid, men litt lat sett med dagens øyner. Den er liten, men
  10. Hei. Synes det burde finnes en samle tråd med vekt av forskjellige deler etc. Da det er vesentlig for valg av hvilke deler man ønsker å benytte seg av. Så om du har ett sett med calipere, vei dem, post dem her, så får vi summere innleggene å lage en ryddig tråd til slutt. Vekt av felger, calipere, motorer, girkasser, clutchhus, bremseskiver, nav, spindler, radiatorer, stoler etc etc er ønskelig.
  11. Finnes det noe sted man får tak i ferdige justerbare bærearmer til f.eks caterham, westfield etc? Har planer om å bygge meg locost, og ser at det kan være greit å kjøpe ferdig fabrikerte deler slik at ved evt en skade kan jeg kjøpe deler som passer rett på bilen uten å måtte leite frem gamle mål etc. Samt at det vil bli lettere å selge en bil med deletilgang den dag jeg vil bygge noe nytt.
  12. Hei. Har gått med drømmer om å bygge meg en Locost 7. Har nå endelig bestemt meg for å gå i gang. Har da noen spørsmål ang valg av spindler og calipere. Hva spindler går det å kombinere med noen nette fine calipere i alu? Har for meg at mazda rx7 har noen i alu. Ønsker ikke så store bremseskiver da bilen blir ganske lett. Hva dimensjoner bruker dere på skiver etc?
×
×
  • Create New...