Jump to content

TMB

Forumdeltagare
  • Content Count

    27
  • Joined

  • Last visited

Community Reputation

2 Neutral

About TMB

  • Rank
    Member

Profile Information

  • Kön
    Kille

Profile Fields

  • Namn
    Trond Marthin Bjerke
  • Ort
    Råde, østfold Norge
  • Locost-status
    Förbereder locost-bygge

Recent Profile Visitors

736 profile views
  1. Jeg jobber som industrimekanikker, jeg har sveiser daglig med TIG, ang kjøpsråd på brukt AC DC tig så vært litt obs på de Migatronic Pilot. Disse ble lisensprodusert over en god periode, og de som lagde de er long gone... Det betyr at de blir veldig dyre å reparere om de skulle ryke da ferdige kretskort ikke er å oppdrive. Når det kommer til Kina tig, så bruker jeg Spartus AC/DC til aluminiums jobbene. Den fungerer tilfredstillende, og utklasser flere gamle hauger av AC DC apparater. Skal du virkelig kose deg når det sveises aluminium bør du investere i en Argon dekkgass med litt heli
  2. Det må legges til at dette er de versoner jeg har brukt som utgangspunkt. Om jeg velger bort CC&AR systemet til DAX så må festene i karosseriet nærmere hverandre for å i det heletatt få noe som kan fungere.
  3. Da har jeg trålet det jeg har kunnet finne av info, og så langt har jeg funnet dette: VSusp data for taunus spindel: HUB to upper ball joint X = 149.15mm HUB to upper ball joint Y =112mm HUB to lower ball joint X = 133.12mm HUB to lower ball joint Y = 108mm ______________________________ VSusp data for Sierra spindel (Ford transitt øvre kule og maxiball nedre) HUB to upper ball joint X = 142.94mm HUB to upper ball joint Y = 110.89mm HUB to lower ball joint X = 104.16mm HUB to lower ball joint Y = 89.62mm Jeg har da laget en modell framakselen
  4. Har du fortsatt denne Rushen? Har du mulighet for å gjøre noen oppmålinger av lengder etc på bærearmer etc? Vektmessig så er vekten omtrent lik mellom taunus og sierra, men at sierra vil kreve ett adapter som erstatter fjørbenet med ei bærekule. Jeg ser det er en fordel med Sierra spindel og nav, og det er at en kan borre hullet til øvre bærekule eksentrisk slik at en kan finjustere KPI, camber og caster.
  5. Er det noen som har testet VSusp som har de riktige verdiene for følgende spindler? Ascona B Volvo 140 Ford Taunus HUB to upper ball joint X ___________ HUB to upper ball joint Y ___________ HUB to lower ball joint X ___________ HUB to lower ball joint Y ___________
  6. Hei. Jeg har sittet noen kvelder nå å forsøkt meg frem med VSusp for å finne ut hvilke deler som vil gi en passende A arm kontruksjon for de infestninger jeg har på min DAX ramme. Planen var doble A-armer uten noe mikk makk og spindler med OK kpi, og som ikke krever noe spesialtilpassning. Jeg tenkte Taunus, Ascona B evt Volvo 140 spindler. Hvor taunusspindler må ha litt camber i basisposisjon for å kunne fungere. Men når jeg legger inn målene på spindlene i VSusp klarer jeg ikke å få til noe skikkelig geometri som i det heletatt kan fungere opp mot mine innfestningspunkter i ra
  7. Exide li-ion ELTX20H ser ut til å dekke behovet for en mindre motor, med CCA 380. Hadde ett slikt batteri blitt kombinert med litt drahjelp fra ett par kondensatorer vil en klart å overvinne treghetsmoment og omdanne dens energi til bevegelse energ. Når ett stort svinghjul alt er i bevegelse så trengs det ikke lengre like mye energi for å fortsette å dra motoren rundt. En liten bit elektronikk mellom kondensatorer og batteriet vil ha sørget for å lade opp kondensatorene før oppstart. Samt å frakoble disse under normal drift.
  8. Gode gamle OZ superlegera er vel blandt de letteste 15" felgene der ute. Mine OZ felger 7x15" veier 4,9kg stk. Ett annet alternativ er orginal hjulene til Mazda MX5, men de har litt dumt ET og man er låst til 4x100 boltsirkel. Fordelen med 15" er utvalget i dekk og at en får plass til moderate bremser inni felgene.
  9. Etter litt søking på nettet fant jeg ett par gutter som har tatt dette til neste steg, synd de ikke har fått til produksjon i komerisell skala. http://www.getohm.com/
  10. Jeg ser markedet florerer av "starthjelpere" med innebygget kondensatorer, men har det blitt produsert noen små startbatterier med kondensatorer? Dette ville kunne gi startbatteri med lav vekt, og en veldig høy CCA, for de av oss med høykomp V8 etc.
  11. TMB

    1000cc motor

    Yamaha 5VY R1 2005mod Motor skråstilt slik som den er montert på sykkel og må stå for å slippe å bruke tørr sump. Målene er gjort uten innsug/spjeldhus luftfilterboks. denne utgjør da kanskje 150mm ekstra høyde. Men hadde den ikke tilstede under målingene. Mål: Lengde 470mm Høyde 500mm Bredde skråstilt 500mm Vekt 60kg
  12. Er den med DAX sitt camber compensation system framme? Mer info?
  13. Rettighetene til Dax rush er solgt. Er nok mest sannsynlig kun rettighetene til patentet på cambercompensator forstillinga pluss noe navne rettigheter. Men Du kan jo kontakte jk sportscar, mistenker at de gikk fra hverandre og at det er byttet noe navn etc, men John der kan rush modellen. Og kan sikkert få laget noen skjermer til deg. https://www.jksportscars.co.uk/about-us/
  14. TMB

    Huvlås Triumph?

    Du får kjøpt de orginale spitfire låsene med mothakene. Sjekk moss Europe. skal se om jeg får tatt ett bilde av mine i kveld, så ser du mothakene. https://www.moss-europe.co.uk/shop-by-model/triumph
×
×
  • Create New...