Jump to content

PeerO

Locost Sverige medlemsklubb
  • Posts

    259
  • Joined

  • Last visited

  • Days Won

    3

PeerO last won the day on March 13 2017

PeerO had the most liked content!

Reputation

12 Good

About PeerO

  • Birthday 04/06/1957

Contact Methods

  • MSN
    peerolsen1@me.com

Profile Information

  • Kön
    Kille
  • Plats
    Mörrum

Profile Fields

  • Namn
    Peer Olsen
  • Ort
    Mörrum
  • Locost-status
    Har köpt färdig locost

Recent Profile Visitors

11320 profile views
  1. Säljer nu min sjua. Den är registrerad med volvo motor men står nu i garaget med pågående Schasi DD7 Mazda Miata 1,8i- 16v motor sumpen är kapad och lättat svängjul. Har varit monterad i ramen med Mazda Miata växel låda och kardan från england. Massa extra delar. volvo delarna följer också med. Så om man vill kan man montera en sådan istället och komma snabbt på gatan . Det fins mycket att skriva men jag orkar tyvärr inte skriva allt så bilder och övrig information tas vid visat intresse. Tängt pris 80 000 Kontakt kan tas på meil peerolsen1@gmail.com
  2. PeerO

    Electric Rockcrawler

    Detta blir väl ditt nästa projekt
  3. Den verkar inte finnas i app store längre Men denna kanske funkar: http://www.cargister.com/calculator-corner-weight https://robrobinette.com/corner_weight_calc.htm Något från GT 40 värden: http://www.gtsparkplugs.com/Corner_Weights.html Den heter Race Car Tools "By David Mills" lite info fins ios.epiropo.com ashdownapps.co.uk funkar men inte mycket info
  4. Lite händer det i garaget men det tar imot. Massa tänkande och planerande. Sedan gick Mig:en sönder men den var ju 30 år gammal och inte nog med det så gick firman med handelsjärn i konkurs och då måste man leta ny leverantör i närområdet där det går att köpa små mängder. Utan att behöva köra milsvis. Håller på och lära mig den nya svetsen och inga nya bilder. Men nu har jag kommit på hur man lurar Apple. Jo det är klart man kan använda ett anat opperativsystem men det blir mer över till bil om man behåller det gamla.
  5. Ja ha då har det kommit lite delar som saknades Köpt via Autolink.co.uk Beställde fredag och varor levererades onsdag veckan där på. Specialist på Japanska bildelar. Lite mera Också lite bling Trångt blir det, men det var väntat. Motor och låda har varit i och ur ett par gånger så placeringen längsvägs är nog spikad. Angående markfrigången, var och mätte på en Mx 5 den har original frigång marken till sumpen 150 mm och det är ju ganska vanligt att man sänker dom med ca 30 mm. Så det skall säkert gå att få till med runt 100 mm på en sjua. Men det vill tiden utvisa
  6. Hej Orkar inte göra en till med Volvo röd block. Har val inte tillräcklig kunskap att få till en sådan även om jag med sista maskinen tog hjälp med vitalt skruvande. Det stora problemet har varit Oil Starvation. Visserligen så ligger alla vesäntliga mått toleranser inom vad Volvo original kul använder. Så får se om jag försöker göramig av med delarna eller säljer det till skroten.
  7. Jo det blev en Mazda MX5 1,8l med vvt "BP6D-1-1 Motorblocket märkt BP 440430" vad nu dessa kombinationer innebär, och en 5 vxl låda av okänd årsmodell. Och här var jag igår. Hälst skulle man ju vilja ta en huggmejsel och hugga av vvt den sticker upp. Men det löser jag framöver med modd på huven. Volvo motorn satt 45 mm under ramen " 100 mm över marken". Det fins att kapa på så jag kanske sänker den ny lite till.
  8. God morgon! Nu börjar man om! Motorn har anlänt och växellådan med kardan likaså, information om vad det blev kommer så sakta. Börjar med att lägga up bilder från en app som heter Race car tools, inga exakta värden bilen vägdes på badrumsvågar och det har funkat bra hitintills för att få en rimlig balans på grejorna. Nu har jag förevigat utgångs värden så får man se vart man hamnar. Corner weights Lugn ofin, det kommer mera. jag är glad så här långt för att hitintills lyckats komma så långt att alla bilder synkroniseras mellan alla enheter.
  9. Det blir en 5vxl låda. Den motor jag skaffas levereras både som 5 eller 6 vxl- ad. Och det råder delade meningar vilken man skall välja. 6 vxl har rycte om sig att vara hållbarare vid högt effektutag, men man menar att man har ändå bara 5 vxl då ettan tydlige blir istort oanvändbar. Detta är vad jag läst mig till och hur jag uppfattar informationen. det kan ju visa sig fram över att man önskar annan vxl då kan man ju byta eller modda ihop annan låda med sprängkåpa och lämplig låda. Mitt första mål är att komma på ut ur garaget medan tid finnes och innan någon hinner upp mig.
  10. Ja då var beslutet tagit på vilken väg jag valt, det blev leverans av en 1,8 l mazda miata motor. Så nu hoppas jag att garage engagemanget infinner sig. Tack för all information som kommit fram här och som kan vara användbar för andra i framtiden.
  11. Den listan var ju helt underbar. fins en del för en rimlig kostnad på nätet som inte gått flera varv runt jorden. Hadde nästan tagit beslut men nu blir det några mornar till på jakt. Tack för hjälpen.
  12. Lite oklart från min sida. det är inte vedde jag försökt no. Utan GKa trode jag skickade et pm till honom, men något gjorde jag fel. När jag försökte pm.a ikväll så fick jag auto medelande att Gka inte kunde ta emot medelanden
  13. Har försökt skicka pm men får medelandet att det inte går att skicka medelande till dig. hör av deg på något sätt angående vexelåda o grajor för jag är på g att beställa motor. det blir enmx 5 trorjag
  14. Utan att vara specialist inom området, så borde det väl vara så att Dålig kontakt eller korrosion, på anslutningar på stift ar det samma som dålig jord kontakt som är i detta fall dålig gnist. är lika med dålig förbränning! Detta kan ju lambda och ecu kompencera för, till en viss gräns. Sedan blir avgas värdena sämmre. Där av tror jag att det är svårt att se på gnist gapet att det är dåligt då ecu har ställt om luft bränslet. Eller?? Gör rent alla kontakt ytor o prova. Glöm inte ine i tändkabel anslutningar. Det är väl med Renault som med vissa andra bilmärken. Väldigt bra bilar men inte lika länge som en del dyrare fabrikat!
×
×
  • Create New...