Jump to content

Leaderboard

Popular Content

Showing content with the highest reputation on 12/19/2020 in all areas

  1. Där missförstod du mig , det var snarare en kärleksfull pik till Rasmus som funderat länge på sina lösningar och vi är nu många som ser fram emot att det blir verklighet av dom. Därför vill vi inte att han ska tänka om där han har bra lösningar. tvärtom, feedback är vad vi har detta forum till? 🙏🏻 Dock så visste jag inte att det var så att man kunde generalisera och säga att det är en lösning som är ”bättre” för alla bilar.
    1 point
  2. Ingen knacksensor, det är ganska knepigt att mappa in en aktiv knackreglering som verkligen fungerar. Motorn mappas med knacksensor i dynon, då lyssnar man på motorn i hörlurar så man hör om det spikar. Det blir LS2-spolar nu för min del. De kommer nog sitta på torpedväggen med cirka 50 cm tändkabel till stiften. Med turbo vill jag inte ha dem på sidan av ventilkåpan, det blir lite varmt. Jag har ju körd EDIS-spole i alla år och det har funkat bra, lite knepigt med tändkablar bara. Gustaf
    1 point
  3. Jag tycker det är synd att det upplevs så men vi har ju också haft en dialog runt detta. Enda chansen för oss att kunna förbättra oss är också att kunder som Mats kontaktar SFRO centralt när man upplever den här typen av bekymmer. Då kan vi jobba med det. Får vi inte konkreta signaler är det svårt att jobba med specifika frågor. Samtidigt måste man vara medveten om att varje bygge är unikt, det är enstycksbesiktningar och enstycksgodkännanden. Grundläggande principer och bedömningar ska förstås vara så lika det bara går men det har mer än en gång hänt att det som enligt byggarna är "likadant" i själva verket har olika förutsättningar att fungera, beroende på sammanhang. Normala år försöker vi samla alla våra besiktningsmän vid två tillfällen för att genomföra utbildning/fortbildning/"kalibrering". Förutom att det är rätt kostsamt med resor och uppehälle så är det ganska krävande att lägga upp bra program som täcker in en tillräcklig bredd av ämnen. Dessutom kräver en sådan träff oftast också att våra besiktningsmän kan ta ledigt från ordinarie arbeten. Mitt bästa råd till de byggare som upplever ojämna bedömningar är att ni tar kontakt med oss. Det går till exempel bra att skicka till info@sfro.com Gustaf
    1 point
  4. Jag tänker så att jag köper de där, eftersom jag har planerat att göra flera versioner av bärarmarna, den första blir nog bara två ihopsvetsade muttrar för att hålla spindel/styr-leden och armeringsjärn för själva bärarmen.. Sen när det funkar bygger jag nog en rörbärarm i samma stål som ramen, men som har samma mått på rören den riktiga ska ha... Och sen bygger jag till sist de riktiga i sömlösa rör... Om besiktningsmannen kommer ut och tittar på version två så tänker jag att jag kan byta leden till sista versionen, om det krävs...
    1 point
  5. Luft avgränsning till kylaren, Bränslerör samt bromsrör bak blev klart idag, imon blir det bromsrör fram 😄
    1 point
  6. Här kommer en liten spec på hur det är tänkt - Chassie med bärarmar MK - Motor MX5 BPZ3 - Växellåda MX5 6-petad - Bakaxel MX5 äldre 1,8 med LSD Bifogar även några bilder hur den ser ut... Bortse från det stökiga garaget...
    1 point
×
×
  • Create New...