Jump to content

Leaderboard

Popular Content

Showing content with the highest reputation on 02/13/2020 in all areas

  1. Hej, ny på forumet....Bygger en Morgan 3 wheeler kopia, framme vid planering av framvagn. Enklast vore ju att kopiera en befintlig Morgan ,men både styrradien och vinkeln på dämparna är hyfsat extrema och skulle antagligen underkännas av SFRO. Bygger egna spindlar och kan därför ändra vinkeln (KPI) för att förbättra läget, någon därute som gjort nåt liknande.....
    1 point
  2. Min absoluta uppfattning är att måla efter SFRO 1. Då är det ett rullande chassi med allt det som ska sitta där när man gör första besiktningen. Sedan ska det inte behöva bli så mycket mer svetsa och fästen för diverse saker. Man behöver inte bygga hela bilen körklar med varje detalj innan målning. Det första jag gjorde efter målning var limma och poppnita alla aluplåtarna, (några få som sitter skruvade där man behöver komma åt i framtiden) Då har man en bil motsvarande stuket "självbärande kaross" och kan återmontera det man plockat bort. Det jobbet går hur snabbt som helst om man varit lite noggrann innan rivningen. Övriga prylar monterar man med nitmutter, poppnitar etc. med plåtarna på, rakt igenom både plåt och ev. ramrör bakom. Mindre lättare grejor kan man bara borra och gänga. Nu tar det ju lite tid med rambygge och allt, så gången som passar dig kommer att klarna vartefter och under tiden. Kör igång bara En varm rekommendation är om du inte gjort det, att besöka några GT40-byggare men gärna även andra och sedan börja fin-planera bygget. Hör av dig om du är sugen att hälsa på
    1 point
  3. just en STOR kofot är ju rätt verktyg när man mekar EL
    1 point
  4. Fan måste man köpa tankar ??? är det därför jag tänker så illa ! 😂😂😂
    1 point
  5. Liten Uppdatering ! 😊 Nu bara en brotschning bort från färdig framvagn minus kapad kuggstång. Jag drog i ihop min spårvidd fram lite jämfört med hur jag tänkte ha det så nu ser det ut att bli fram 1370 mm och bak 1424 mm, vilket jag har för mig ligger i linje med tidiga sevens, smalare fram alltså. Total fjädringsväg fram blir ca 103 mm och bak 114 mm. Har fått ett bra pris på renovering och trimning av toppen så när skattepengarna dyker upp blir det iväg med toppen byte till B20 ventiler, planing, portning och konvertering till blyfritt. hoppas på ca130 hkr med D-kam, dubbla SU och kanske ett extraktor grenrör. framvagnsbilder Blev lite arbete på kardantunneln och golv igår. Saknas dom tre sista rören i tunneln på bilderna glömde fota det. Missade också fota ombygget i skuff delen. LIte blandade bilder till ! Mina infästningar för broms och bränslerör, kommer att använda en tjock armerad gummiduk med ett hål (med grepp passning) igenom för varje rör gummiduken bultas fast med en M8 med låsmutter i fästet på bilden. Blir samma på bakaxeln. Bild under produktion av stolsinsfästning, 2 st 20x20x2 med spår för en 10mm pinne och längst bak så har jag 2 st 6mm plattjärn på stolen en som glider ovanpå rören och ett som styr emellan rören samt en pinne som går ner i inställningsplåten ( den har U-spår istället för hål nu), ska lägga upp en bild på den färdiga så småningom. Har inte vägt det men det känns lättare än köpegrejerna jag hade till de första stolarna Flyttade ratten 30 mm bakåt vilket tvingade fram en liten låda för rattaxeltätning Till sist en bild på mig och min byggkonsult Emma. Nu senast så har hon hjälpt oss starta en uppdatering av badrummet genom att slänga ett glas i handfatet så att det sprack.
    1 point
  6. Tack Jocke, man blir ju lite besviken när man upptäcker skitjobb men humöret börjar räta till sig någelunda igen😃. Handlade dom på sgt.
    1 point
  7. 1 point
  8. Jo det är ju per definition ett skam pris :- ) Du skulle behållt den från början glömt bort jag hade den.
    1 point
×
×
  • Create New...