Liten Uppdatering ! 😊
Nu bara en brotschning bort från färdig framvagn minus kapad kuggstång. Jag drog i ihop min spårvidd fram lite jämfört med hur jag tänkte ha det så nu ser det ut att bli fram 1370 mm och bak 1424 mm, vilket jag har för mig ligger i linje med tidiga sevens, smalare fram alltså. Total fjädringsväg fram blir ca 103 mm och bak 114 mm. Har fått ett bra pris på renovering och trimning av toppen så när skattepengarna dyker upp blir det iväg med toppen byte till B20 ventiler, planing, portning och konvertering till blyfritt. hoppas på ca130 hkr med D-kam, dubbla SU och kanske ett extraktor grenrör.
framvagnsbilder
Blev lite arbete på kardantunneln och golv igår. Saknas dom tre sista rören i tunneln på bilderna glömde fota det. Missade också fota ombygget i skuff delen.
LIte blandade bilder till !
Mina infästningar för broms och bränslerör, kommer att använda en tjock armerad gummiduk med ett hål (med grepp passning) igenom för varje rör gummiduken bultas fast med en M8 med låsmutter i fästet på bilden. Blir samma på bakaxeln.
Bild under produktion av stolsinsfästning, 2 st 20x20x2 med spår för en 10mm pinne och längst bak så har jag 2 st 6mm plattjärn på stolen en som glider ovanpå rören och ett som styr emellan rören samt en pinne som går ner i inställningsplåten ( den har U-spår istället för hål nu), ska lägga upp en bild på den färdiga så småningom. Har inte vägt det men det känns lättare än köpegrejerna jag hade till de första stolarna
Flyttade ratten 30 mm bakåt vilket tvingade fram en liten låda för rattaxeltätning
Till sist en bild på mig och min byggkonsult Emma. Nu senast så har hon hjälpt oss starta en uppdatering av badrummet genom att slänga ett glas i handfatet så att det sprack.