Jump to content

Leaderboard

Popular Content

Showing content with the highest reputation on 02/02/2020 in all areas

  1. Lite hårdare testkörning idag..
    4 points
  2. Jag har gjort verktygen i min fräsmaskin. Högst upp i dynan har jag använt en radifräs. Med biten fastspänd i ett rundmatninsbord kunde radien göras även i ändarna av det ovala hålet. Pressverktyget i stål gjordes på samma sätt fast med en pinnfräs med rund nos ( radie 1mm större än i dynan.)
    2 points
  3. Jag har köpt ram-material på Ståldepån i Spånga och Bromma Stål. 18 meter 100x50x4 18 meter 50x50x3 18 meter 25x25x3 2 meter 60x60x4 Vi får väl se hur långt det räcker. :) Har öven köpt en styrväxel från en Sierra här på forumet. Jag tänker skita i subframen fram och bygga eget. Blir lite snyggare men förmodligen inte lättare. Så nu ska jag mäta upp framvagnen och börja kapa lite rör. Lite lågt på energifronten men det blir lite bättre när det känns som vår ute. Återkommer. Skickat från min iPhone med Tapatalk
    2 points
  4. Jag antar att verktyget för de ovala hålen är det intressantaste. Spikarna är så långa att de får styrning i dynan innan någon formning av plåten sker. Hålen i plåten var obetydligt mindre än spikarna ca 0,5 mm. Dynan har två ursparingar för att styra upp den mot tidigare gjort hål. Vid pressning av ett nytt hål vred sig plåten mellan hålen så att det tidigare pressade hålet bredvid blev deformerat. Därför gjordes den lilla fyllnadsbiten ovanför som stoppades i det tidigare hålet för att förhindra att det deformerades. Träbiten är bara för att fylla ut dynan på djupet så att fyllnadsbiten inte skulle hamna för djupt. Jag använde en hydraulpress av golvmodell från Biltema.
    1 point
  5. Jag vill ha kalluft till motorn utan något som sticker upp genom motorhuven. Eftersom luftintaget sitter baktill på motorn får det bli via instrumentöverbyggnaden mellan vindavvisaren och motorhuven. Först gjordes en uppsamlare som skall leda luften vidare till luftfiltret via hål i torpedväggen. Efter att ha testat och justerat metod på lite provbitar togs hålen upp Efter pressning av intagshålen gjordes hålen genom brandväggen. Det som är kvar att göra är en låda som omsluter luftfiltret och tätar mot huven.
    1 point
×
×
  • Create New...