Jump to content

Leaderboard

Popular Content

Showing content with the highest reputation on 10/14/2019 in all areas

  1. Ljudet bra mycket skönare 😄 och designen sjukt läcker. Det var riktigt trevligt att träffa flera byggare och annat folk. Kanonbra arrangerat av @Magnus. Viktorsson och mycket folk 2 helt färdiga GT40 (Claes och den andre kommer jag inte ihåg namnet på) och Magnus som nästan "är klar" 🙂 samt Christer's chassi och kaross som ska lackas hos Magnus i veckan, sen var det en del andra bilar, någon Mustang, Ford Capri, Nissan GTR, några roddar, ...och en Passat GTR 😄
    1 point
  2. Hej ramen vägde in på 22,8 kg. Mvh Pär
    1 point
  3. En del prylar på plats i alla fall! Det ska fram lite mer remskivor fästen och så vidare, grenrör och turbinhus ska coatas, tändspolar mm innan den ska i 🙂 Vägde in den så som på bilden och det landade på 128 Kilo. Är nöjd då std motorn vägde in på 115 Kilo med det mesta på. Så den har tjockat till sig med 13 Kilo. Ok med tanke på turbo, torrsump intercooler osv, även om jag hade hoppats på mindre.
    1 point
  4. Hasse levererar vevaxeldrev med triggerhjul, då jag kommer köra med en kamrem från audi. Anledningen är att kv6 motorn har tre kamremmar. en som vanligt och en på baksidan av vardera topplock. Jag vill kunna grada in kammarna där fram bara, plus att jag behöver plats för annat där bak. Kamdreven är ebayprylar till toyota supra. Vi gjorde adeptrar emellan dem och kammarna bara.
    1 point
  5. Hemmagrejjade svänghjulet på plats med koppling
    1 point
  6. Har byggt en turbo. Mitsubishi td05 är det med twinentry 12cm2 turbinhus. Blir ruggigt snabb spool med denna, kör 9 bladig turbinaxel, mycket lägre massa samt mer area/flöde. Något större billet kompressorhjul och kompressorhus. Hoppas/tror på fullt ladd vid 2200-2300 rpm.
    1 point
  7. Har ritat ett plenum och fått det skuret av en riktigt grym kille! Har satt i en randig grej i det ochså, blir nog en skvätt vatten där sen...
    1 point
  8. Topparna fylles med egentillverkade ventilfjäderbrickor, Lesjöforsfjädrar och Piper 285H kammar, 276 grader vid 0.40 lyft (tror jag det var) och 11mm lyft. Kommer dock grada in dem annorlunda än Piper spec, då det behövs vidare lob separation.
    1 point
  9. Torrsump, bröstkåpa färdig, Dailey fyrstegare torrpump med deaerator mm
    1 point
  10. Har ritat ett svänghjul för AP Racing 5.5" tvåskivig koppling. Hasse den grymme svarvfräsaren levererar som alltid! Blev 3.2 Kilo med koppling.
    1 point
×
×
  • Create New...