Jump to content

Nosliwe

Locost Sverige medlemsklubb
  • Content count

    88
  • Joined

  • Last visited

  • Days Won

    15

Nosliwe last won the day on August 9

Nosliwe had the most liked content!

Community Reputation

31 Excellent

About Nosliwe

  • Rank
    Nykomling

Profile Information

  • Kön
    Kille

Profile Fields

  • Namn
    Fredrik Blomberg
  • Ort
    Karlsborg
  • Locost-status
    Övrigt

Recent Profile Visitors

260 profile views
  1. Pogona 442E

    Slängde upp växellådan idag och punktade klart tunneln. Så nu ska det göras en korg i plåt till spakstället och växellådan skall passas in med någon form av fästen. Sen blir det triangulering av hela tunneln.
  2. Domiseven - Westfield Seiw Zetec 2.0

    Svängen in i filtret ser inte direkt helt flödesoptimerad ut och gör väl att du som sagt får en virvel i filtret, därav bubblorna. Så länge bilen får den mängd soppa den ska ha, så bör det inte vara någon fara enligt mig, men jag är ingen expert :)
  3. Domiseven - Westfield Seiw Zetec 2.0

    Blir väl en virvel i filtret mellan in och utgången, därav bubblorna. Lika stor slang in som ut?
  4. Pogona 442E

    Rattstång på plats.
  5. Pogona 442E

    Varit utan dator i några dagar pga vattenläckage Så har inte kunnat uppdatera förrns nu. Men är väl bättre för er som läser, mer bilder! Börjat triangulera och bygga kardantunnel, samt passa in bakvagnen. Fick även hem fälgarna, men där dök det upp problem direkt. Såg det redan i caden när jag ritade upp fälgarna lite på måfå utefter bilder. Hatar när man har rätt Övre spindelleden slår i fälgen pga för högt ET. Men avvaktar i väntan på att få allt ordentligt på plats, pressat och klart. Började med att försöka få till en bekväm sittställning med armen på kardantunneln. Bra med magneter. Sen var det bara till att gå lös och börja bygga. Och så fälgen med 140 spindlar. Vette fasen hur man löser det här utan att byta fälgar. Ska man köra med spacers så blir det lite drygt 50mm. Inget jag vill ha brytandes i bärarmarna direkt. Vet inte om det finns någon lägre spindelled att försöka sig på annars?
  6. Pogona 442E

    Fick tag på fälgar igår, Speedline SL 601 15x7.5" ET40. Bara hoppas på att dom passar utan att slå i övre bärarmen
  7. Pogona 442E

    Nä ska försöka tänka på det ^^ Förmodar att du har prövat hehe. Fick lite gjort idag igen. Punktat klart framvagnen, men gasen tog slut när jag skulle börja med den sista bärarmen. Så då gav jag mig på bakvagnen i stället. Blir tight, riktigt tight! Kommer skära av infästningarna och svetsa fast bryggan i ramen i stället.
  8. Pogona 442E

    En sida punktad och kontrollerad. Kommer shimsa in caster vinkeln via den övre bärarmen. Fokuset hamnade lite off på bilden, men ni ser nog ändå :)
  9. Pogona 442E

    Och övre länkarm svetsad. Givetvis så stämmer ju inte vinklarna så som det sitter nu, ville bara se hur det blev på plats :)
  10. Pogona 442E

    Legat lite på latsidan det senaste då jag har velat fram och tillbaks mellan GT coupen och Locosten, samt gör om hemma och mycket på jobbet. Men fick tummen ur och svetsade klart nedre bärarmarna idag. Ska bara dit ett tvärstag mellan infästningarna, men väntar med det tills jag kan bulta fast dom och sen svetsa.
  11. Bättre det än att hamna i ett dike :)
  12. Löste det sig med bärarmen?
  13. Pogona 442E

    Bränt ihop 1 av 4 grenrör idag. Överlåter dock 2 av dom till farsan. Har man ingen TIG så får man ta MIG Tar det andra i morgon. Mallarna hade man inte mycket till nytta av. Tydligen så hade caden tagit centrum radien på godstjockleken när jag plattade ut rören och skrev ut dom i skala 1:1. Längden stämde ju bra, men fattades ju 9mm för att mallen skulle nå runt. Skrev även upp gradtalet på rörböjarna som memo i telefonen. Smart som jag var så tryckte jag bara på hemknappen i stället för spara. Funkar givetvis jätte bra att ta upp memo igen utan att det har försvunnit, förutsatt att man inte rensar aktiva programlistan där emellan. Har nu skrivit ut 3 nya mallar i rätt längd. Så i morgon går det förhoppningsvis lättare.
  14. Pogona 442E

    Började pussla grenrör igår. Första böjen som bara är en 45 grader gick väl bra, men sen blev det lite huvudbry och kapnings chansningar som jag inte var så sugen på. Tog mig tid att rita upp grenröret i caden i stället och sen skriva ut dom raka rören i skala 1:1. Bara sätta ute på rören och rita på, sen kapa. Ska det nog gå lite lättare :) Provade noskonen lite med.
  15. Ronnys SlowCost

    Grattis! Längtar tills man är där själv.
×