Jump to content

Seven - Världen manligaste bil


Jonte

Recommended Posts

För att ytterligare förvirra hävdar Top Gear att det är oerhört pinsamt att köra Sjua, "Driven only by geeks and nerds", och jag känner mig rätt manlig även när jag kör Aygon :thumbsup:. Intressant nog undrade min frus arbetskamrater varför hennes man lät henne ha den stora bilen (Toyota Avensis). Verkar inte vara många män vars ego tillåter att de normalt kör familjens lilla bil och låter frugan ta den stora.

/Peter

Pinsamt? Icke pinsamt? Manligt? Icke manligt? Geek? Nörd?, eller inte? Dessa ständiga frågor!:lol:

Link to comment
Share on other sites

Man kan ju diskutera om "mest manlig" och "störst andel manliga ägare" är samma sak. Det kan ju vara olika anledningar till att män kör vissa bilar menar jag... ;)

I fallet med Seven så är ju onekligen geeks och nördar oftast män, dock inte nödvändigtvis manliga. O:-) Kör en man Aygo så är han antagligen manlig nog för att inte bry sig om vad folk tror om män som kör Aygo ;)

Link to comment
Share on other sites

---- normalt kör familjens lilla bil och låter frugan ta den stora. ----

På forumet finns bilar av Seventyp som ändå kan klassas som "stora" och av en del även som "tunga". Men det är få bilar som faller under den undantagsregeln kanske bara en...

Link to comment
Share on other sites

Jag tror att alla öppna bilar där man sitter i 150 knyck med rumpan 12cm över asfalten, munnen full av flugor och getingar, avgasröret 40 cm från örat, ena armen utanför karossen, och dessutom helt utan all form av servo måste betecknas om manliga. Om de inte gör det vet jag inte vilken bil som är manlig (förutom Toyota Aygo då förstås :lol: ).

/Peter

Edited by pelle17B
Link to comment
Share on other sites

Jag tror att alla öppna bilar där man sitter i 150 knyck med rumpan 12cm över asfalten, munnen full av flugor och getingar, avgasröret 40 cm från örat, ena armen utanför karossen, och dessutom helt utan all form av servo måste betecknas om manliga.

Instämmer!!! :lol: :lol: :lol: :racesmile:

Link to comment
Share on other sites

Jag tror att alla öppna bilar där man sitter i 150 knyck med rumpan 12cm över asfalten, munnen full av flugor och getingar, avgasröret 40 cm från örat, ena armen utanför karossen, och dessutom helt utan all form av servo måste betecknas om manliga. Om de inte gör det vet jag inte vilken bil som är manlig (förutom Toyota Aygo då förstås :lol: ).

/Peter

Även om jag bara har kört några 100-tals meter stämmer beskrivningen exakt!

Mycket bra sammanfattning av det ultimata manliga nöjet!!!!

Antas

Kör med öppen käft för att samla rikligt förekommande norrlandsmyggor.

Link to comment
Share on other sites

Om det är värdens manligaste bil, gör inte det oss till värdens manligaste klubb? Uteslutande sjuor i alla dess former.

Kul att vara med i en av värdens manligaste klubbar, Främlingslegionen släng er i väggen!

/Fredrik

Äter allt som flyger in munnen under färd!

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...
×
×
  • Create New...