Jump to content

Reläkort till Megasquirt


rstking

Recommended Posts

Har kommit på att ett färdigt reläkort skulle underlätta min installation av MS, så har du ett liggandes, hör av dig!

dannemann_@hotmail.com

Naturligtvis så är det lättare om man köper ett reläkort men jag var osäker på var jag skulle montera det så jag köpte kabelstammen till megasquirt - http://www.diyautotune.com/catalog/18-megasquirt-pigtail-harness-p-114.html - alla kablar har olika färg och de flesta är också märkta - tycker så här i efterhand att det var ett bra val - det är inte så många relä som du behöver - relä till bränslepump och eventuellt idle_motor. Kabelstammen gör jobbet betydligt lättare

kenneth

Link to comment
Share on other sites

Beroende på vad du har för hårdvara på motorn och hur ditt elsystem ser ut så behöver du ju bara 1-3 reläer till ditt MS. Så gör som kenneth sa å köp en märkt kabelstam å skippa reläboxen, köp 1-3 reläer och en säkringsdosa för typ 6 säkringar så är du hemma.

Finns ett antal olika kopplings sheman ute på nätet som är mer eller mindre lika. Men här har du en idé på hur de kan se ut.

megaWiring.gif

Edited by Krolleg
Link to comment
Share on other sites

Jag har redan ett 30A huvudrelä till tändningen i bilen, så drivspänningen tar jag från det..... Sen har jag för mej att original pumprelä till mitt gamla Motronic är 30A...

40A måste ju rimligen räcka tycker man... dock påstår lokala elfirman med bestämdhet att det är stor skillnad kvalitetsmässigt på "universal"reläer och Bosch..... ? :)

Link to comment
Share on other sites

Angående kopplingsschemat ovan; vad är det för relä till ISCV, det ser ju annorlunda ut än dom andra? För en som är grön då det gäller bilel, så blir jag lite fundersam...

Edited by rstking
Link to comment
Share on other sites

Angående kopplingsschemat ovan; vad är det för relä till ISCV, det ser ju annorlunda ut än dom andra? För en som är grön då det gäller bilel, så blir jag lite fundersam...

Kolla denna länk http://www.megamanual.com/index.html - det finns flera olika modeller/versioner av megasquirt

kenneth

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...
×
×
  • Create New...