Jump to content

Hur ändra bild i profilen?


Antas

Recommended Posts

Jag har försökt gång på gång att ändra bild i profilen men misslyckats.

Lyckades ändra bild i något som kallas "avatar", vad det nu är. Tyvärr blir bilden konstig, den blir ihoptryckt och utdragen - varför?

Bilden som finns uppe till vänster på mina inlägg har jag också försökt ändra men det går inte.

Först ska man ta bort befintlig bild och sedan ladda upp nästa bild och därefter "spara". Det enda som kommer upp när jag sparar är "You have not selected a file to upload", men det har jag visst det! Den gamla bilden är likt förb...kvar!

Upptäcker dessutom att den gamla bilden är deformerad och oskarp.

Hur förfara?

Antas

Föredrar juridik och svets framför datorer!

Edited by Antas
Link to comment
Share on other sites

Vill minnas det är en begränsing i antalet pixlar du får ha. Många forum har gjort så att tillåten storlek kan vara tex 100x160 pixlar och detta måste respektive "fixa själv" dvs man kan inte ta en för stor bild och låta forumets program förminska den till "rätt storlek". Vissa forum ger inget riktigt felmeddelande på detta fel utan kan nästan svara vad som helst men resultatet blir att nya bilden inte går in.

Jag osäker på hur Locostforumet fungerar om det är en pixelstyrd histora där varje deltagare själv skall tillgodose korrekt bild eller hur det var med den saken.

Hur många pixlar är den bilden du vill ladda upp?

Det är kanske ett tips till den som "Föredrar juridik och svets framför datorer!".

Link to comment
Share on other sites

Jag lade in en bild ikväll men vet inte än om den visas för er. men det ger sig.

Det verkar bara vara jag själv som ser bilden uppe i högra hörnet när jag är inloggad.

Edited by Thomas
Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...
×
×
  • Create New...