Antas Posted November 22, 2011 Share Posted November 22, 2011 (edited) Jag har försökt gång på gång att ändra bild i profilen men misslyckats. Lyckades ändra bild i något som kallas "avatar", vad det nu är. Tyvärr blir bilden konstig, den blir ihoptryckt och utdragen - varför? Bilden som finns uppe till vänster på mina inlägg har jag också försökt ändra men det går inte. Först ska man ta bort befintlig bild och sedan ladda upp nästa bild och därefter "spara". Det enda som kommer upp när jag sparar är "You have not selected a file to upload", men det har jag visst det! Den gamla bilden är likt förb...kvar! Upptäcker dessutom att den gamla bilden är deformerad och oskarp. Hur förfara? Antas Föredrar juridik och svets framför datorer! Edited November 22, 2011 by Antas Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
cealm Posted November 22, 2011 Share Posted November 22, 2011 Vill minnas det är en begränsing i antalet pixlar du får ha. Många forum har gjort så att tillåten storlek kan vara tex 100x160 pixlar och detta måste respektive "fixa själv" dvs man kan inte ta en för stor bild och låta forumets program förminska den till "rätt storlek". Vissa forum ger inget riktigt felmeddelande på detta fel utan kan nästan svara vad som helst men resultatet blir att nya bilden inte går in. Jag osäker på hur Locostforumet fungerar om det är en pixelstyrd histora där varje deltagare själv skall tillgodose korrekt bild eller hur det var med den saken. Hur många pixlar är den bilden du vill ladda upp? Det är kanske ett tips till den som "Föredrar juridik och svets framför datorer!". Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Antas Posted November 22, 2011 Author Share Posted November 22, 2011 Bilden är 14,5 kb och 150x61 pixlar alltså inom den storlek som anges som max. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Thomas Posted November 22, 2011 Share Posted November 22, 2011 (edited) Jag lade in en bild ikväll men vet inte än om den visas för er. men det ger sig. Det verkar bara vara jag själv som ser bilden uppe i högra hörnet när jag är inloggad. Edited November 22, 2011 by Thomas Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Jocke4U Posted November 22, 2011 Share Posted November 22, 2011 För avataren så står det max 120x120 pixels och om du har 150x61 så ligger ena sidan utanför begränsningen. Testa att beskära/skala bilden under 120 px Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Thomas Posted November 22, 2011 Share Posted November 22, 2011 Nu lyckades t.om. jag tack vare att ni nämnde avatar.? inte för att jag har en susning vad det betyder och kunde inte komma på det själv. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Antas Posted November 23, 2011 Author Share Posted November 23, 2011 Tycker mej ha provat allt men inget fungerar. Har minskat bilden till 110x97 pixels (6,2 kb) och att det är jpeg men det fungerar inte. Ack, den digitala världen är obegriplig! Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts