Bull Posted November 19, 2011 Share Posted November 19, 2011 Grabbar, Jag ska snickra mig en egen framvagn typ Mustang II. Frågan är vad jag ska ha för dimension och materialval på "balken". Har sett att en del bygger på fyrkantsprofil 100x150 ellr 150x200. Materialtjocklek är också intressant... Framvagnen ska i en 900 kg tung bil. Bilen är idag byggd för Volvo 140 balk (monocoque chassie med ramskenor) men jag hade tänkt att svetsa dit en balk och bygga fästen för A-armar och stötdämpare på plats alt. förbygga i jigg för att sedan steka dit grejorna på chassiet. Ska använda Wilwood spindlar, hubbar och bromsar. Spindelleder från Mustang II (typ Moog). Tips emottages tacksamt! MVH/ Jonas Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Thomas Posted November 19, 2011 Share Posted November 19, 2011 Det är närmast en SFRO fråga tycker jag. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Bull Posted November 19, 2011 Author Share Posted November 19, 2011 Jo, men de flesta ev er har ju varit kontakt med SFRO... Tänkte att någon gjort något liknande och kunde säga: Japp, kör 150x200, 3mm i materalkvalité XX så blir det bra. MVH/ Jonas Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Thomas Posted November 19, 2011 Share Posted November 19, 2011 Ingen bil är den andra lik. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Bull Posted November 19, 2011 Author Share Posted November 19, 2011 Konstruktionen skall ur hållfasthetssynpunkt motsvara Volvo 140... det kanske funkar som referensvärde... MVH/ J Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.