Jump to content

Sierra 2.0 clx-92


Karlskrona

Recommended Posts

Hej

Då har man börjat skissa på sin första 7a. Fundera på att köpa en sierra 2.0 clx-92, är detta en bra donator bil? Är väldigt mottaglig för tips och idéer.

Ska tillägga att jag kommer att bygga efter Haynes ritning

Mvh

Björn

Edited by Karlskrona
Link to comment
Share on other sites

indeed, '92s Sierra CLX would be a very good donor, regardless it having 120 or 115 horses (since the 115 one has a very simple restrictor plate :) )

But take into consideration that Sierras are featured by the book because they are easily available at reasonable cost / think of the diff, it was been fabricated with different ratios for combis limousines etc.

Edit: the engine code would be interesting

Edited by AceOfMace
Link to comment
Share on other sites

Jag skulle i så fall satsa på en Sierra med typ 9 växellåda, inte MT75 då den är lite klumpigare. Till typ 9 finns dessutom en massa olika adaptrar till andra motorer om du inte vill köra med Fordmotor.

Link to comment
Share on other sites

Jag börjar överväga att köra Volvo rakt igenom. Är det någon som har ritningar på a-armar till 140 som passar till bok ramen?

Eller finns det någon annan ritning som är Volvo rakt igenom?

Edited by Karlskrona
Link to comment
Share on other sites

Hej!

Välkommen till Locostträsket.

Det är kul med ytterliggare en byggare från Jämjö, nu är vi i princip minst tre stycken.

Håller själv på med ett långtidsprojekt med en championram och Alfadrivlina.

Du kan gärna höra av dig om du behöver bolla ideér

//

JEK

Link to comment
Share on other sites

Kul!! Vad är det mer för byggen här omkring? Man kanske kunde komma på garage besök:) jag ska bara bygga en lådbil och en mini 7a av gräsklipparen för att öva upp svets kunskaperna:) ska fylla på med delar och verktyg så länge.

Link to comment
Share on other sites

Jag har min Dutton. Göran (GKA) snapper 7. Andreas Lager har en 7:a. Panzer (Jonas) är snart klar med sin 7:a

Och Jonas heter han väl på Johnsson Bike bygger en med Huyabusa motor. Sedan vet jag inte hur det går för Mats på MX Bike. Sedan bygger Panzers kompis Tommy en Locost.

Link to comment
Share on other sites

Thomas !

Du glömde grabbarna i Nättraby med sina fd Robin Hood, tydligen så skall deras egna bil nu vara godkänd och klar.

Björn: Hör av dig så kan du komma och hälsa på!

//

JEK

Edited by Panzer
Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...
×
×
  • Create New...