Jump to content

Recommended Posts

Posted

På Gibbs ritningar har han golv i sittbrunnarna och under kardantunneln.

Blir naturligtvis superstabilt med golv under tunneln med men hur praktiskt är det om man vill pilla på kardanen i framtiden?

Ser att ni andra har gjort allt från golv under HELA bilen till limmad alu...

Jag tänker svetsa plåt men kan inte bestämma mig för biten under tunneln.

Hur har ni resonerat? Hur många har satt golv under tunneln?

Posted

Smidigast med öppning.Tycker man att man behöver det för att styva upp chassit så kan men sätta 2 tvärbalkar

Posted

Inget golv under tunneln på mina bilar däremot finns det några 25x25x2 alt 30x3 tvärs bilen i underkant. Finns på bilder i trådarna jag har.

Posted

Jag har 1 mm plåt på golvet och "botten" på kardantunneln, på kardantunneln´s sidor har jag lika plåt - allt svetsat. Av någon anledning fått för mig att det skall styva upp bra - om det är så eller inte törs jag inte svara på. Tror att det viktmässigt inte är så dumt

kenneth

Posted

Jag funderade också på hur jag skall göra, såg att Lotus/Caterham på, på någon modell i alla fall, inte hade plåt under kardantunneln så jag lät ocks bli att sätta plåt där. Det behöver ju inte vara rätt för det men de har ju tillverkat lite fler bilar än vad jag gjort.

Precis som du skriver kan det bli bökigt att komma åt i kardantunneln om man täcker med plåt. Sen bör det göra ventilationen i motorummet lite bättre.

//

JEK

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...
×
×
  • Create New...