4fun Posted September 3, 2011 Posted September 3, 2011 På Gibbs ritningar har han golv i sittbrunnarna och under kardantunneln. Blir naturligtvis superstabilt med golv under tunneln med men hur praktiskt är det om man vill pilla på kardanen i framtiden? Ser att ni andra har gjort allt från golv under HELA bilen till limmad alu... Jag tänker svetsa plåt men kan inte bestämma mig för biten under tunneln. Hur har ni resonerat? Hur många har satt golv under tunneln? Quote
Thomas Posted September 3, 2011 Posted September 3, 2011 Smidigast med öppning.Tycker man att man behöver det för att styva upp chassit så kan men sätta 2 tvärbalkar Quote
cealm Posted September 3, 2011 Posted September 3, 2011 Inget golv under tunneln på mina bilar däremot finns det några 25x25x2 alt 30x3 tvärs bilen i underkant. Finns på bilder i trådarna jag har. Quote
kengren Posted September 3, 2011 Posted September 3, 2011 Jag har 1 mm plåt på golvet och "botten" på kardantunneln, på kardantunneln´s sidor har jag lika plåt - allt svetsat. Av någon anledning fått för mig att det skall styva upp bra - om det är så eller inte törs jag inte svara på. Tror att det viktmässigt inte är så dumt kenneth Quote
Panzer Posted September 3, 2011 Posted September 3, 2011 Jag funderade också på hur jag skall göra, såg att Lotus/Caterham på, på någon modell i alla fall, inte hade plåt under kardantunneln så jag lät ocks bli att sätta plåt där. Det behöver ju inte vara rätt för det men de har ju tillverkat lite fler bilar än vad jag gjort. Precis som du skriver kan det bli bökigt att komma åt i kardantunneln om man täcker med plåt. Sen bör det göra ventilationen i motorummet lite bättre. // JEK Quote
Recommended Posts
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.