Jump to content

Dämpare från GTS


pixbo

Recommended Posts

Hej, undrar bara om det är någon mer än mig som väntar,och väntar på dämpare från GTS?Och om ni i så fall fått några besked från Darren.Karln svarar inte på mejl.Åt minstone inte från mig

mvh pixbo

:mad:

Link to comment
Share on other sites

Har inte heller fått svar, men jag har inte köpt något ännu... bara frågar runt lite, ska nämnligen över till England med min polare (Micke Svensson) då vi ska handla på oss massa grejer! Men just nu verkar det luta åt att åka och hälsa på Robin Hood Sportscar istället... och dom hade bättre priser... det ska ju vara locost ;)

Link to comment
Share on other sites

Kanske är lika bra att du inte får kontakt med honom!

Vi upptäckte idag när vi hade vår SFRO-besiktning att de gummibussningar som sitter i GTS-dämparna verkar ha blivit helt slut efter att ha transporterat bilen ca 8 mil på släp :icon_angry: Har dock inte plockat av dem ännu för att kolla hur själva bussningen ser ut. Dock syns det tydligt att skruven som håller dämparna inte sitter i centrum utan förskjuten 5-10mm...

Link to comment
Share on other sites

Kanske är lika bra att du inte får kontakt med honom!

Vi upptäckte idag när vi hade vår SFRO-besiktning att de gummibussningar som sitter i GTS-dämparna verkar ha blivit helt slut efter att ha transporterat bilen ca 8 mil på släp  :icon_angry: Har dock inte plockat av dem ännu för att kolla hur själva bussningen ser ut. Dock syns det tydligt att skruven som håller dämparna inte sitter i centrum utan förskjuten 5-10mm...

Ajdå, då blir det nog kanske dämparna från Tiger, eller så blir det de lite dyrare Spax dämparna, för de lär ju funka som de ska iaf :icon_blink:

Link to comment
Share on other sites

När vi plockat av dämparna ser man tydligt att bussningarna är ihoptryckta så för vår det blir det till att tillverka egna bussningar istället för GTS:s skräp! :icon_angry:

Link to comment
Share on other sites

Enligt Darren på GTS hade mina dämpare kommit på avvägar(konstigt,va?)och han skulle skicka ett kit till mig "ASAP".Hur "på avvägar" vet jag inte,men vi får väl se om det kommer något!

mvh pixbo

Link to comment
Share on other sites

När vi plockat av dämparna ser man tydligt att bussningarna är ihoptryckta så för vår det blir det till att tillverka egna bussningar istället för GTS:s skräp!  :icon_angry:

Hej Mats!

Har själv GTS-dämpare. Dessa dämpare har inte rest många meter(ca 10 meter), dvs stått på plats. Plockade bort dem i för ca 2 veckor sedan och blev lite betänklig när jag såg att bussningarna blivit lätt deformerad :icon_angry: . Det stämmer väl med vad du uppgivit. Hur tänker du tillverka nya bussingar?

m :( h

Janne

Link to comment
Share on other sites

Det var trist för er som råkat ut för dessa dåliga bussningar, det var även trist för mej som tänkt köpa mina dämpare från GTS, det vågar jag väl inte nu. Man undrar ju om kvaliteten överhuvudtaget.

Nu lutar det nog mer åt dyrare grejor AVO, Spax eller likvärdigt, är det nån som kan tipsa om nåt "lågpris" inköpsställe i Sverige.

Med det låga Dollarpriset borde delar från USA ligga bra till i pris, har nån kollat det?

Allt Gott

Bengt

Link to comment
Share on other sites

Det var trist för er som råkat ut för dessa dåliga bussningar, det var även trist för mej som tänkt köpa mina dämpare från GTS, det vågar jag väl inte nu. Man undrar ju om kvaliteten överhuvudtaget.

Nu lutar det nog mer åt dyrare grejor AVO, Spax eller likvärdigt, är det nån som kan tipsa om nåt "lågpris" inköpsställe i Sverige.

Med det låga Dollarpriset borde delar från USA ligga bra till i pris, har nån kollat det?

Allt Gott

Bengt

Kolla på www.ebay.co.uk

Där hittar man en hel del grejer, och oftast så brukar det gå att förhandla sig fram till att de skickar till Sverige.

Locost marknaden är inte lika stor i USA som den är i England, så du hittar nog ett par dämpare lättare i England än USA. Jag har undersökt det, då jag köper alla mina grejer från USA (utom mat då ;))

Själv så blir det nog ett par SPAX dämpare från England.

Lolocost Där har du billiga dämpare och billiga grejer över huvudtaget.

Link to comment
Share on other sites

Enligt Lolocost´s hemsida så levererar de inte utanför UK.

Men man kanske skulle maila och fråga, kan ju hända att det är en gammal text.

Jo det stämmer nog, hade visserligen ändå tänkt att besöka dom i sommar, eller så skickar jag helt enkelt till min moster i Scottland ;)

Link to comment
Share on other sites

Om man är orolig för kvalitén på grejjerna fråm GTS så är nog Lolocost helt ute ur leken. Dom kallas för Loloquality på locosbuilders-forumet...

Är det nån som har nått att anmärka på på själva dämparna från GTS?

Link to comment
Share on other sites

Tjena.

Det verkar vara många som snöat in på GTS dämpare. Vidare nämns SPAX, AVO m fl.

Ett tips: Satsa några hundra extra på en dämpare med justeringsmöjlighet! När man har åkt ett antal mil med sin nybyggda bil, första lyckoruset har lagt sig och man vill justera in balansen/väghållningen så står man ju där om man har fasta dämpare. Skruva på fjädrarna ändrar bara markfrigången.

Skickar med en länk till Dampertech, som ett alternativ. Köpte mina dämpare därifrån, och de är mycket prisvärda. Kolla under "locostapplication".

http://www.dampertech.co.uk/

/P

Link to comment
Share on other sites

Tjena mittbena !

Dampertech verkar vara ett bra alternativ, kan du utveckla vilka dämpare du köpte och vad du betalade inkl frakt.

Har du mått? hoptryckt, nomalläge och utdragen. diameter och längd på fästhålen.

Att man snöar in på GTS beror skulle jag tro på att de förrutom priset har en bra hemsida med måttsatta ritningar på dämparna, bra att ha när man sitter och ritar. Om man sedan som jag inte kan nåt om coilovers så tar man emot all info med öppna armar.

Allt Gott

Bengt

Link to comment
Share on other sites

Har du mått? hoptryckt, nomalläge och utdragen. diameter och längd på fästhålen.

Hej.

Jag köpte 1,9"-varianten.

Längd fram: Utdragen 14", hoptryckt 9,5". Motsvarande värden bak är 11" resp 8".

Fästhål 1/2" (12,6 mm), längd på bussningen 31,75 mm.

Frakten gick på ca: en femhundring..... :blink:

Link to comment
Share on other sites

Har du mått? hoptryckt, nomalläge och utdragen. diameter och längd på fästhålen.

Jag mailade Dampertech för att kolla, och fick svaret att man kan välja längd själv.

Öppen/stängd-måtten han räknade upp var 12"/9,5" 13"/10" 14"/10.5, men det kanske finns fler.

Han rekomenderade 325 lb och 175lb fjädrar till pinto-motoriserade byggen, och dom borde väl väga ungefär som en b23.

Totalpris för fyra stycken med frakt 350 pund.

Link to comment
Share on other sites

Tror man att dessa kan vara något? Min moster bor i Scottland så hon får ev. ta hem dem åt mig ;)

http://cgi.ebay.com/ws/eBayISAPI.dll?ViewI...AMEWA%3AIT&rd=1

Samma som på Dampertech, fast 2 1/4 varianten, tror ni att de funkar lika bra?

http://cgi.ebay.com/ws/eBayISAPI.dll?ViewI...AMEWA%3AIT&rd=1

Lättmetalls dämpare, kan det vara något?

http://cgi.ebay.com/ws/eBayISAPI.dll?ViewI...AMEWA%3AIT&rd=1

Ingen aning om vad dessa har för mått etc.

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...
×
×
  • Create New...