Rolwig Posted September 14, 2003 Posted September 14, 2003 Hej! Funderar hur jag ska lösa rattaxel och pedaler. Har därför en fråga. Hur lång skall teleskopfunktionen hos rattaxeln vara, alltså hur långt skall den gå att trycka ihop vid en eventuell krock? Kan någon svara på det, läste om en som fick en anmärkning på detta vid SFRO besiktningen, han hade för kort rörelse. Bygger en Locost med 50 millimeter bredare ram med en Zetec motor, Sierra femväxlad låda och Taunus bakaxel. Roland Wigström Gotland 2saverw@tjelvar.org Quote
pacman Posted September 14, 2003 Posted September 14, 2003 Jag använder Sierra rattaxel t o m första knuten. Om deformationen är godkänd på en sierra, så är den godkänd på en locost! Fick ingen kommentar på SFRO-besiktningen. Quote
therealpinto Posted September 15, 2003 Posted September 15, 2003 Hej Jag går inte efter något specifikt mått men brukar vilja att deformationsdelen är lika lång som på en "vanlig" bil, ungefär. Men det beror också på hur resten av rattaxeln går. /Gustaf Quote
Recommended Posts