Jump to content

Suzuki Swift GTI motordelar


fredrock

Recommended Posts

Jag önskar köpa lite delar till Swift GTI 1300cc 16v. Det jag söker är den nya varianten av insug ( där runnersen är rakare än på de äldre insugen ). Söker även generator med originalfäste samt startmotor.

Finns det någon som har trimdelar till dessa maskiner är det åxå av intresse.

tele: 076-7768927

Tack.

//Freddan.

Link to comment
Share on other sites

Hej,

Fler Swiftmotortrimmare. Bra! Vad skall du ha motorn till? Bygge? eller en för ovanlighetens skull i en Suzuki Swift bil?

Finns en del info om min blivande swifmaskin på sid 7 ungefär i tråden här http://forum.locostsweden.se/index.php?showtopic=6448&st=0.

Jag har ett MKII insug över och jag tror också att jag har en startmotor till en swift. (Startmotorn passar ej om du skall använda samurailåda. Då är det samuraiens startmotor du skall ha.) Har också en hel uppsjö av Kolvar, stakar lyftare oljetråg osv til G13B motorn.

www.redlinegti.comfinns ett forum. Dave Homer alias "Dmwdave" på forumet där har trimdelar och mycket erfarenhet av dessa motorer. Bra att ha att göra med, men bor i Australien. Jag har beställt från honom. Var inga problem med leverans, väl packat, bra grejer mm.

www.Teamswift.net forumet finns Mike Cove i Kanada Hans alias är "superf1y". Han slipar om kammar och har en del ventiler, ventilstyrningar mm. Också bra att ha att göra med. Levererade grejerna jag beställt helt enligt överenskommelse. Har också erfarenhet av swiftmaskinerna specifikt.

/Peter

Edited by pelle17B
Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...
×
×
  • Create New...