pelle17B Posted May 14, 2011 Share Posted May 14, 2011 Jag behöver göra 2 st 90 graders bockar på en en 16mm massiv rundstång till en krängningshämmare. Någon i Stockholmområdet som har tillgång till utrustning som klarar detta? /Peter Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
kengren Posted May 14, 2011 Share Posted May 14, 2011 Jag behöver göra 2 st 90 graders bockar på en en 16mm massiv rundstång till en krängningshämmare. Någon i Stockholmområdet som har tillgång till utrustning som klarar detta? /Peter Med risk för att jag blir idiotförklarad - varför skall den kallböjas, är det inte enklare och värma med gassvetsen då kan du ju få till vilka böjar som helst - man kanske inte kan göra det med en krängningshämmare? kenneth Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
pelle17B Posted May 14, 2011 Author Share Posted May 14, 2011 Vet inte om man kan värma. De skall härdas efteråt, och på härdningsfirman verkade de inte överförtjusta när jag pratade om att eventuellt värma vid bockandet. Den kanske behöver avspänningsglödgas för att ha ett känt tillstånd innan härdning om man värmt? Någon som vet? /Peter Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts