Pågen Posted March 25, 2011 Posted March 25, 2011 Jag tänkte sniklacka mina gamla kromfälgar då vissa börjat rosta lite. Tänkte göra ett snabbjobb och låta däcken sitta kvar. Finns det någon etsande primer som biter fast i kromet? Alternativet är kanske att "distansblästra" upp en lite ruggad yta först? Kränga av och helblästra är inget alternativ då nya fälgar kostar 800 kr st. Quote
Drake Posted March 25, 2011 Posted March 25, 2011 Kan du inte helblästra fast däcken sitter på? Det är väl bara att göra en skiva med ett hål i som maskering. Quote
Michael Th Posted March 25, 2011 Posted March 25, 2011 (edited) gummi blir väl inte skadat av blästern. om man sen efter blästringen släpper ut luften och pillar in en tvättlina och drar till kan man tejpa en bit in.. efter lackeringen tar man bara bort linan och tejpen och pumpar upp däcket igen har gjort så på flera fälgar då man slipper ifrån att skava lacken när man kränger på däcket igen :banghead: been there done that! lycka till Edited March 25, 2011 by Michael Th Quote
Pågen Posted March 25, 2011 Author Posted March 25, 2011 Jag ska provblästra i morgon och se hur bra min bläster biter på krom, synd att man inte har en däckskrängare och balanseringsmaskin... Har ni tur kommer det att förevisas på bild, har jag otur gör grannarna uppror mot mina aldrig färdigställda projekt... Åker snart på att tvätta varenda fönster i kvarteret ;-) Quote
Pågen Posted March 27, 2011 Author Posted March 27, 2011 Det funkade bra med blästern, tog bort all rost och ruggade upp kromet tillräckligt, ska man bli av med allt krom ska man nog lämna in till en riktig blästerfirma eller få dem avkromade först. Quote
kengren Posted March 27, 2011 Posted March 27, 2011 Det funkade bra med blästern, tog bort all rost och ruggade upp kromet tillräckligt, ska man bli av med allt krom ska man nog lämna in till en riktig blästerfirma eller få dem avkromade först. det där blev riktigt bra kenneth Quote
Recommended Posts