Jump to content

Hurra!


Recommended Posts

:prop: Äntligen så är bilen besiktad och klar, bara att vänta på skyltarna nu :whistling: ...undrar hur länge det dröjer innan dom kommer... :(

Jag var orolig för decibelprovet men fick ner den i 76 db vilket man får vara nöjd med,visste inte hur det skulle gå.

Eftersom jag har MC-motor så varavar den ju ca 6000 i 50 på 2an.

Mvh Johan :thumbup:

Link to comment
Share on other sites

Grattis!

Jag hade 80dB i bullerprovet på min bil.

Nu är det bara två långa veckors väntan tills reg-besiktning.  :)

Hur mycket vägde din bil?

Det var inga särskilda klurigheter faktiskt.

Undrar du vad min bil vägde när jag körde över vågen (med tunga järnklumpar under stolarna mm) :whistling: eller vad den väger i verkligheten? :D

I pappren så väger den 600 kg med halv tank, och i verkligheten väger den ganska exakt 500 kg.

Link to comment
Share on other sites

Dett blev en Yamaha R1.

Samt ett Luego Velocity chassis.

Nu fattas bara en Donor bil. Eller/och lite delar...

Grattis till inköpet!

Nu är du med i matchen....dessutom kommer du att köra ifrån mig som skit :( R1an är väl 15 hästar starkare än Bladen...

När får du ditt kit?

Kul att vi blir fler... :thumbup:

Link to comment
Share on other sites

Jag får förhåbningsvis kittet om 2 veckor. :wohow: Motorn har jag som sagt redan.

Jag hittade en Donor bil (Sierra) och fick jobbat lite på den idag.

Om jag kommar köra ifrån dig vet jag nu inte. Det beror ju lite på utväkslingar och vikt och sånt oxå.

Jo R1 har 150Hk, hur mycket är det i Bladen ?

Jag valgte R1 mest för att jag har haft den förut (som Mc) så jag vet lite om hur den fungerar.

PS Jag kommar snart och hälsar på. Jag behöver lite tips....

Mvh

Bo

Link to comment
Share on other sites

Det är 94 kw=128hk i bladen så jag kommer nog att se din bil bakifrån mest... ;)

Jag har det lite körigt nu ett tag :( men jag börjar min semester den 14 juni, så när som helst vecka 25-26 passar bra för besök.

Mvh Johan

Link to comment
Share on other sites

Undrar du vad min bil vägde när jag körde över vågen (med tunga järnklumpar under stolarna mm)  :whistling:  eller vad den väger i verkligheten?  :D

I pappren så väger den 600 kg med halv tank, och i verkligheten väger den ganska exakt 500 kg.

Det var det jag ville veta bara. :)

Återkommer när de vägt min bil och när jag sedan vägt vad jag tagit ur... :icon_oops:

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...
×
×
  • Create New...