Jörgen Posted March 2, 2011 Posted March 2, 2011 Detta kanske kan hjälpa dom nybörjare som kommit så långt i bygget där intyg kan behövas skrivas och skickas in till berörda myndigheter. Min egen 7:a ( Caper S7 ) blev reggad och klar i Aug -2010 :racesmile: och dom intyg som jag skrev och som alla berörda myndigheter var nöjda med kan ni använda som mallar för era agna byggen :thumbsup: Nr 1 är ett tillverkarintyg för dom olika delar jag använt och som skrevs för SFRO Tillverkarintyg.rtf nr 2 är tillverkarintyget på ramens matrialbeskaffenhet och som är ett måste. tillverkarintyg,ram.doc nr 3 är till TS för ursprungskontrollen , vid telefonkontakt med TS så var dom mest intresserade av en liten historia hur man har fått tag på vissa specifika delar såsom motor, växellåda etc, priser på delar ville dom inte ha alls. Ärende.doc Hoppas att dessa intyg kan hjälpa någon som funderar på hur intyg kan se ut, vill dock påpeka att dessa intyg som jag använt har fungerat fint för mig och berörda myndigheter var nöjda :lol: Mvh jörgen Bock Quote
Fredrik i Trollhättan Posted March 2, 2011 Posted March 2, 2011 Lysande Jörgen. Ska användas. Tillverkarintyget fick jag från MK efter en del tjat... Quote
Stefan Berglund Posted March 2, 2011 Posted March 2, 2011 Oj! Det där var ju helt suveränt! :) Tack! /Stefan Quote
Antas Posted March 2, 2011 Posted March 2, 2011 Schysst! Visste väl att man kan lita på forumdeltagarna. Många TACK för mallarna. Antas Fd byråkrat. Quote
Kilkenny Posted March 2, 2011 Posted March 2, 2011 Precis vad jag behöver, grejt mannen! :thumbsup: Quote
Thornad Posted March 2, 2011 Posted March 2, 2011 Hej, jag snodde idén ur SFRO boken, la allt i ett dokument och det var fullgått. Så har såg det ut. Specifikationer TH35.doc Håll till godo om det kan vara till någon nytta. // Peter Quote
Jörgen Posted March 2, 2011 Author Posted March 2, 2011 jättebra gjort :thumbsup: en undran dock, hur fick du igenom bärarmarna i 2392 bk rör ? det ska ju vara NBK ( normaliserade ) framvagnen. jörgen Quote
Pac Posted March 3, 2011 Posted March 3, 2011 Det här var riktigt bra exempel på hur man kan göra! Tack för att nj delar med er!!! :) Quote
family guy Posted March 3, 2011 Posted March 3, 2011 Kan inte annat än att hålla med! Tack än en gång, hedersknyfflar! Quote
kengren Posted March 3, 2011 Posted March 3, 2011 Kan inte annat än att hålla med! Tack än en gång, hedersknyfflar! jag fortsätter tack och åter tack - det här är ett toppen forum - här hjälps alla åt kenneth Quote
Thornad Posted March 3, 2011 Posted March 3, 2011 jättebra gjort :thumbsup: en undran dock, hur fick du igenom bärarmarna i 2392 bk rör ? det ska ju vara NBK ( normaliserade ) framvagnen. jörgen OPS... bra påpekande. Det är Normaliserade rör det vet jag, se det är ingen fara. Köpta på Sellholm Tuning, samma som dom använder i sina bärarmar. Jag fick den beteckningen, kan ju vara ett skrivfel, bäst att kolla upp det. Ingen påpekade det i samband med besiktningen. TACK, jag kollar. // Peter Quote
Jörgen Posted March 3, 2011 Author Posted March 3, 2011 kan va bra och kolla upp, kan ju bara vara ett skrivfel :prop: ,men det kan kännas skönt att allt är korrekt nedskrivet . jörgen Quote
family guy Posted February 8, 2012 Posted February 8, 2012 Igår fick jag besked från Transportstyrelsen att min ansökan om urspryngskontroll godkänts! Jag körde helt enligt Jörgen Bocks mallar och ansökan trillade igenom på en vecka. Jörgen; Jag skickar ett wienerbröd på posten. Quote
Recommended Posts
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.