Jump to content

Filmtajm! Utan hjärna i alperna! :)


Baging

Recommended Posts

Häftigt!

Backlopp är ju riktigt häftigt, konstigt att man inte åker mer sådant i Sverige.

Synd på Alfan lite drygt 3 min in på filmen.

//

JEK

Edited by Panzer
Link to comment
Share on other sites

Riktigt underhållande. Men har ni sett i Bagings första inlägg, spola till exakt 1,10 och 1,14. Det är en 50 sträcka och det är något man förstår när man ser hur det går för de som försöker köra fortare.

En annan reflektion är att loppet måste tagit minst en dag eller två samt att bärgningstätheten borde vara en bärgare per 100 meter bana. Huvuddelen av dagen lär ha gått åt att sopa banan, återställa krockkuddarna runt banan, transportera bort bilar.

Ytterligare en reflektion som jag tror ingen mer än jag sett (och förstått vidden av) är att bilarna är för lätta. Var och varannan kärra får framhjullyft och inte alla men väldigt många tappar kontrollen vid framhjulslyftet.

Filmen är ett bra inlägg i debatten att lätt är inte alltid snabbt. För kraschar du bilen för den "lyfte" då kan vilken "tungklump" som helst helst vinna över den kraschade för lätta bilen bara den klarar kurvorna uppåt. Den kan till och med hålla 50 km/h och vinna då.

Det fanns säkert någon liten bil som gick i mål men det verkar inte vara många.

Jag tror till och med Drake kan hålla med om mina reflektioner sedan att "ett hålla med offentligt" lär sitta så långt inne att vi inte hör det. Det en helt annan sak.

Edited by cealm
Link to comment
Share on other sites

Dra upp den här i fullskärm, kör HD och HÖJ ljudet!!! :)

Nej du Stefan, jag kommer ALDRIG köra HD, men kanske kawasaki nån gång... :prop:

Dom här filmerna var ju riktigt grymma, inte många fegisar där inte!

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...
×
×
  • Create New...