Jump to content

Karossplåt


rickepumpen

Recommended Posts

En liten fundering: Inför SFRO1 ska ju bilen vara naken för att det ska gå att titta på alla svetsfogar osv.

Om jag vill ha stålplåt tex i golvet och som blir svetsad efter konstens alla regler, är den en del av ramen då

så att jag kan ha den på plats inför bes? Den är ju en del av strukturen så?

Richard

Link to comment
Share on other sites

Jag har svetsad plåt i golv,kardantunnel och ryggparti. Allt var fastsvetsat vid SFRO1 och det medförde inga problem, inga anmärkningar gjordes vid besiktningen.

På bilden ser du några partier som var svetsade vid SFRO1, bilden är från besiktningen.

Antas

På väg mot SFRO2.

Edited by Antas
Link to comment
Share on other sites

SFRO besiktare är resonabla personer speciellt om man kontaktar dem innan det är dags att beställa SFRO 1 (2) tid. Då får man veta hur just den SFRO besiktaren vill ha sitt besiktningsobjekt presenterat. Även om reglerna är lika så kan SFRO besiktare ha olika syn på vad man vill "se avklätt" och vad som inte behöver visas upp naket.

En del bilar är målade efter konstens alla regler vid SFRO 1 till och med lackade med pulver ibland men ibland kan kravet vara "plåtren bil".

Kort versionen: Ring besiktaren och fråga.

Link to comment
Share on other sites

Baging: --- jag har ingen stålplåt någonstans överhuvudtaget..... --- Är du helt säker? Skulle nog magnetkolla din bil, du har säkert stålplåt som är aluminiumfärgad.

Link to comment
Share on other sites

Baging: --- jag har ingen stålplåt någonstans överhuvudtaget..... --- Är du helt säker? Skulle nog magnetkolla din bil, du har säkert stålplåt som är aluminiumfärgad.

Nej, glömde ju att jag var tvungen att svetsa dit en 10*10cm 0.6 stålplåt för att ha nåt att sätta reläerna i...... asch.... :D

Link to comment
Share on other sites

"Nej, glömde ju att jag var tvungen att svetsa dit en 10*10cm 0.6 stålplåt för att ha nåt att sätta reläerna i...... asch.... :D"

Det hade ju gått att nita din reläplåt. Det hade blivit 10 gram lättare med 1,5mm alu istället för ditt 0,6 bojsänke. 516.gif

Link to comment
Share on other sites

"Nej, glömde ju att jag var tvungen att svetsa dit en 10*10cm 0.6 stålplåt för att ha nåt att sätta reläerna i...... asch.... :D"

Det hade ju gått att nita din reläplåt. Det hade blivit 10 gram lättare med 1,5mm alu istället för ditt 0,6 bojsänke. 516.gif

Jaaaaaa, jag veeeet!!! Fast jag ville inte borra fler lätthål än dom som redan finns i bågen till instrumentpanelen..... å så använde jag migtråd som tillsats, så allting var så minimalt det gick... :D :D :D

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...
×
×
  • Create New...