rickepumpen Posted February 21, 2011 Share Posted February 21, 2011 En liten fundering: Inför SFRO1 ska ju bilen vara naken för att det ska gå att titta på alla svetsfogar osv. Om jag vill ha stålplåt tex i golvet och som blir svetsad efter konstens alla regler, är den en del av ramen då så att jag kan ha den på plats inför bes? Den är ju en del av strukturen så? Richard Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Antas Posted February 21, 2011 Share Posted February 21, 2011 (edited) Jag har svetsad plåt i golv,kardantunnel och ryggparti. Allt var fastsvetsat vid SFRO1 och det medförde inga problem, inga anmärkningar gjordes vid besiktningen. På bilden ser du några partier som var svetsade vid SFRO1, bilden är från besiktningen. Antas På väg mot SFRO2. Edited January 3, 2012 by Antas Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
cealm Posted February 21, 2011 Share Posted February 21, 2011 SFRO besiktare är resonabla personer speciellt om man kontaktar dem innan det är dags att beställa SFRO 1 (2) tid. Då får man veta hur just den SFRO besiktaren vill ha sitt besiktningsobjekt presenterat. Även om reglerna är lika så kan SFRO besiktare ha olika syn på vad man vill "se avklätt" och vad som inte behöver visas upp naket. En del bilar är målade efter konstens alla regler vid SFRO 1 till och med lackade med pulver ibland men ibland kan kravet vara "plåtren bil". Kort versionen: Ring besiktaren och fråga. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Baging Posted February 21, 2011 Share Posted February 21, 2011 Hupp.... så det är orsaken till att min inte väger mer än 600kg fulltankad.... jag har ingen stålplåt någonstans överhuvudtaget..... ;) Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Kilkenny Posted February 21, 2011 Share Posted February 21, 2011 Det går att ordna till Stefan, ring till Arboga så fixas det snabbare än du kan säga bamyl. :lol: Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Baging Posted February 21, 2011 Share Posted February 21, 2011 Det går att ordna till Stefan, ring till Arboga så fixas det snabbare än du kan säga bamyl. :lol: Hahaha, nä... det törs man f*n inte.... :D Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
cealm Posted February 22, 2011 Share Posted February 22, 2011 Baging: --- jag har ingen stålplåt någonstans överhuvudtaget..... --- Är du helt säker? Skulle nog magnetkolla din bil, du har säkert stålplåt som är aluminiumfärgad. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Baging Posted February 22, 2011 Share Posted February 22, 2011 Baging: --- jag har ingen stålplåt någonstans överhuvudtaget..... --- Är du helt säker? Skulle nog magnetkolla din bil, du har säkert stålplåt som är aluminiumfärgad. Nej, glömde ju att jag var tvungen att svetsa dit en 10*10cm 0.6 stålplåt för att ha nåt att sätta reläerna i...... asch.... :D Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
cealm Posted February 22, 2011 Share Posted February 22, 2011 Ja visste det...... Välkommen i stål-gänget kompis! Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Baging Posted February 22, 2011 Share Posted February 22, 2011 Ja visste det...... Välkommen i stål-gänget kompis! Hmm..... måste lära mej svetsa i alu.... ;) Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Pac Posted February 22, 2011 Share Posted February 22, 2011 (edited) Hmm..... måste lära mej svetsa i alu.... ;) +1! ;) Edited February 22, 2011 by Pac Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Christer J Posted February 22, 2011 Share Posted February 22, 2011 "Nej, glömde ju att jag var tvungen att svetsa dit en 10*10cm 0.6 stålplåt för att ha nåt att sätta reläerna i...... asch.... :D" Det hade ju gått att nita din reläplåt. Det hade blivit 10 gram lättare med 1,5mm alu istället för ditt 0,6 bojsänke. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Baging Posted February 22, 2011 Share Posted February 22, 2011 "Nej, glömde ju att jag var tvungen att svetsa dit en 10*10cm 0.6 stålplåt för att ha nåt att sätta reläerna i...... asch.... :D" Det hade ju gått att nita din reläplåt. Det hade blivit 10 gram lättare med 1,5mm alu istället för ditt 0,6 bojsänke. Jaaaaaa, jag veeeet!!! Fast jag ville inte borra fler lätthål än dom som redan finns i bågen till instrumentpanelen..... å så använde jag migtråd som tillsats, så allting var så minimalt det gick... :D :D :D Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.