Magoo Posted February 13, 2011 Share Posted February 13, 2011 (edited) Är det någon som vet vart man kan vända sig för att pressa stålomspunnen slang (antagligen teflon) det är som olje tillopp till turbon obs det är inte banjoanslutningar. Edited February 13, 2011 by Magoo Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Jocke4U Posted February 13, 2011 Share Posted February 13, 2011 Hydroscand kan väl fixa det mesta Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Magoo Posted February 15, 2011 Author Share Posted February 15, 2011 Hydroscand i borås kan bara pressa med gummislang ( har varit där och frågat efter stålomspunnen teflonslang). Tyvärr så tror jag att gummislang inte blir långlivad inärheten av grenröret. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Jocke4U Posted February 15, 2011 Share Posted February 15, 2011 Undrar om inte LUPUS har gummislang ?!?. Hmm, jag har liknande problem som också skall lösas fast det är turbons vattenkylning Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Christer J Posted February 16, 2011 Share Posted February 16, 2011 Jag monterade en stålomspunnen gummislang på min 9000 -85 när jag bytte till vattenkyld turbo på den. Det var en färdigpressad slang, kan ha varit en dyr fin kvalite då den skulle sitta på en maskin till vattenkylning. Men den var svart och gummilik, flätan var ganska gles, så man såg igenom. Satte dit den och räknade med att få byta, men den höll i de 7 år och 11000 mil jag hade bilen efter det. Den bilen var varm ganska ofta. Minns när jag öppnade huven och nästan såg sjöisen genom grenröret efter 30 varv på Björkens 3 km bana med OT däck.kul. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts