Jump to content

Internet - reportage


AlfaRonny

Recommended Posts

Himla kul Ronny! Vi får väl se när jag får tummen ur och påbörjar mitt eget bygge... Garage måste byggas först! Blir det några tekniska illustrationer nu för tiden? Kommer inte ihåg att vi snackade så mycket när vi gick i skolan, du gick ju året efter mej på högskolan... Mvh Thomas

Link to comment
Share on other sites

Alltid bra med uppmärksamhet i massmedia.

Här i Rikets utpost i norr ville länets största tidning, NSD, göra ett reportage i december 2010 om mitt bygge. NSD har tidigare skrivit en artikel:

http://www.nsd.se/nyheter/artikel.aspx?ArticleId=3523399

Jag bad journalisten vänta till våren när det blir mera "bil" att skriva om. Han ville använda min blogg om bygget som underlag vilket jag självklart samtyckte till.

Även regionala TV (Nordnytt) har visat intresse.

Personligen tycker jag att alla byggare ska odla kontakter med journalister, massmedia är effektivt. Inte konstigt att de kallas "tredje statsmakten"!

Journalister söker kontinuerligt uppslag till ämnen som intresserar läsarna. Byggande av egen bil är definitivt något som intresserar allmänheten (=köparna av tidningar!).

Antas

Samarbetare med murvlarna.

Link to comment
Share on other sites

  • 3 weeks later...

"Det har jag lärt mig av att ha farsan som ett avskräckande exempel. För honom ska det mesta helst ha skett redan i går."

Haha, det här var en rolig artikel Antas! :lol: :thumbsup:

När vissa delar av intervjun gjordes satt jag på muggen. Ni förstår nog vilka delar som avses!

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...
×
×
  • Create New...