Jump to content

Styrspindlar och nav, Opel Ascona A - SÅLT!


jonka

Recommended Posts

Har en uppsättning spindlar med nav till Opel Ascona A, alltså de med lösa styrarmar vilket ger möjlighet att ändra t.ex ackermann.

SAI ligger runt 8 grader har jag för mig.

Bild kan ordnas vid intresse.

Pris: 1000kr

Mvh Jonathan

0736-418311

Edited by jonka
Link to comment
Share on other sites

  • 1 month later...

kan väl säga såhär..dom 2 !!! husrenoveringarna drar ut på tiden..jobbar ju oxå heltid!!!

jodå triumph spindlar blir det.. på ett schassie.. handlade andra alu nav och broms ok för någon månad sen..

och opel manta spindlar på bok schassiet...

men.. som vanligt...

jag bygger ju parallelt på en vw.. min fars gammel bubbla, han köpte en vw -55 sommaren 1958 när han skulle till tyskland för att hämta sin blivande fru (min mamma) den har stått sedan 66 ute.. botten e kass...till den har jag byggt en vw 70 T1 1500 platta med sk. IRS bakvagn från en 1303, den håller på att få en ny framvagn med dubbla a länkar..och Opel spindlar då original framvagn e sådärnär man vill svänga.. :racesmile:

tycker ju det e kul med en bubbla.. men kanske inte väghållningen i en veteran bil..

Men.. renoveringen fortgår av husen.. la ett klinkersgolv i fruns källarrum igår så nu ligger jag på + :hypocrite:

har även byggt ett mindre lager/förråd bakom garaget för att husa div delar, så förhoppningen är att kunna tömma det gamla garaget och delar av det gamla huset som fortfarande innehåller massor av bra och ha..

Det vart ju något för mycket vinter för att inspirationen skulle infinna sig dom senaste 5...månaderna..

Blev tyvärr inget besök på årsmötet, då det inte fungerade med logistiken,+ hundar suck frun jobba osv....

Jag har inte gett upp seven byggena, bara små pausat.. inga delar avyttrade bara tillkommit mer..

så om man bara hade hobbyn skulle livet varit lättare..

Vi brukar prata på jobbet, att jobba 1-2 dagar / vecka vore bra , då skulle man hinna med fritiden..

Sen att jag e 2 år från gubbe gör inte farten högre.. :wacko:

Edited by Michael Th
Link to comment
Share on other sites

Michael Th: --- Sen att jag e 2 år från gubbe gör inte farten högre --- En del tycker tiden före är jobbigast, när du väl passerat upptäcker du att det inte var något farligt alls ....... Fast trodde faktiskt du var lite älde än 28 år för du menar väl gubbe-30-strecket eller .......

Link to comment
Share on other sites

Gubbe 50.... frun har redan blivit Tant.. iofs blev jag morfar för några månades sedan..men men..

Thomas ,angående husrenoveringen så skulle det ena huset bara fixas lite.... sen när man rotar i "skiten" så inser man att ett hus från -58 är gammalt och slitet.. sååå ribban höjdes, men allt vi hitintills gjort e vi mycket nöjda med ..och genom att vi drog på jobbet slapp vi låna pengar till renoveringen utan tog dom sas från lönen. sen är ju tanken att vårt gamla hus dvs det vi flyttat ut en del av sakerna från.... skall få en total makeover..så än är jag inte safe..

dvs byta tak panela om nytt kök och byta alla inre ytor.. + att garaget och uthuset skall få en fix med..

För er som sett "Arge snickaren" på tv.. man hinner inte allt..... blir att prioritera livet framför hobbys.

Men även små steg för en framåt, även om det tar så hjävla lång tid.. :banghead:

Edited by Michael Th
Link to comment
Share on other sites

jo det är ju lika bra att göra det riktigt med en gång, man ska ju bo länge sedan.

Men varför helrenovera det gamla om det ska säljas? Det kostar ju en massa pengar under tiden det står också.

Link to comment
Share on other sites

tja det gamla huset hade vi tänkt att bygga till, på alla håll när vi köpte det nuvarande..vi har en liten skuld på det.. med en renovering får vi betydligt mycket mer än den ingående summan enligt mäklaren.. det är hans rekomendering att fixa iordning huset.. obs blir inga granitgolv med golv värme i det huset...... köket har jag ett nytt liggande det blir mao en ekonomi renovering med grund tanke ljust och fråscht.. kanske kan kallas som fjäsk mot framtida kunder.. men med dom pengarna kan vår skuld minska..vi har väl ca 700 000 i skuld på bägge husen tillsammans men sen har vi ju renoverat för ca 400..och hunnit armortera en del.. :unsure: visst om man försakar mycket kan man få loss kapital till annat.. inte kul men effektivt.

om att bo här länge.. tja det e ju förhoppningen..mitt första hus bodde jag i med min ex fru i 3 år sen köpte jag mitt andra hus -91 och för 3 år sedan detta..så nu vet vi ganska så säkert vad vi vill ha ..och i slutänden behöver.. man lär sig..

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...
×
×
  • Create New...