audimotorsport Posted January 18, 2011 Share Posted January 18, 2011 Hejsan! Jag håller på att kasta ut Zetecen för att montera ny motor med mer ork....inte ford,utan något helt annat..vill i nuläget inte avslöjja vad...blocket e gjutet i england och av alu är en ledtråd!! Motorvalet e så sjukt att jag vill bygga lite mer och se om det e möjligt innan tråden fylls med "varför" frågor! Så håll ut.. För att bygga adapterplattan behöver jag en kompl t9 låda,Vore skönt att slippa riva min bil innan jag ens vet att mitt lilla projekt går i lås! Är det någon i stockholms trakten som ligger på en sån som vill låna/hyra ut några veckor så jag kan bygga klart "paketet" på bänken innan mont i sjuan? /Peter 0708463433 bromma Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Pac Posted January 18, 2011 Share Posted January 18, 2011 Ruskigt spännande! :) Kan du ha gått tillbaks till rötterna och monterar en motor från en brandspruta? ;) Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
family guy Posted January 18, 2011 Share Posted January 18, 2011 Men hallå! Det är klart att du får låna min låda, jag har ändå ingen vidare fart på bygget just nu. Så får jag bjuda igen för rörstumpen också. Den sitter med motorn i ramen just nu, men går att lyfta ur på säkert en halvtimme. Slå mig en signal så ordnar vi något. Jag bor i Tullinge som du säkert kommer ihåg. Ronny, 0733-911 614 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Amoz Posted January 18, 2011 Share Posted January 18, 2011 (edited) ...inte ford,utan något helt annat..vill i nuläget inte avslöjja vad...blocket e gjutet i england och av alu är en ledtråd!! Rover V8? =) Just ja, du behöver inte avslöja just nu, men jag gissar iallafall, får väl svaret tids nog.. /Johannes Edited January 18, 2011 by Amoz Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
cealm Posted January 18, 2011 Share Posted January 18, 2011 audimotorsport: --- "varför" frågor --- Du behöver inte vara orolig, forumet har vant sig med mig så jag tror inte du kommer få så många varför utan snarare "kul med en ny variant på Seven". Kan nästan lova det....... Alltså, vad har du tänkt? Något att för mig kanske? Eller? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Drake Posted January 18, 2011 Share Posted January 18, 2011 En T9:a håller inte för en TVR-Rover, för det är väl en sådan du tänker slänga i va? En T5:a vore nog bättre. För det är väl inte en BDA? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Thomas Posted January 18, 2011 Share Posted January 18, 2011 En TVR Rover motor är inte en sjuk motor, så det är nåt annat typ BMC Triumph 1,8 eller Triumph V8! Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Drake Posted January 18, 2011 Share Posted January 18, 2011 Well, 500 hästar ur en ylande Rover tycker jag är rätt sjukt. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
audimotorsport Posted January 19, 2011 Author Share Posted January 19, 2011 Toppen Ronny.. jag plingar dej.. Era gissningar är tyvärr riktigt långt från verkligheten,ett tips till... gjutet i england men inte för engelska marknaden.. Hoppas allt lirar så jag kan fylla tråden med byggbilder framöver... /Peter Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
LUPUS Posted January 19, 2011 Share Posted January 19, 2011 Toppen Ronny.. jag plingar dej.. Era gissningar är tyvärr riktigt långt från verkligheten,ett tips till... gjutet i england men inte för engelska marknaden.. Hoppas allt lirar så jag kan fylla tråden med byggbilder framöver... /Peter Merlin......... för den fanns väl i alu för flygplanen och järn för stridsvagnar , och de var väl mest tänkta för den tyska "marknanden" Men då återkommer frågan håller lådan Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
audimotorsport Posted January 19, 2011 Author Share Posted January 19, 2011 Med merlin maskinen lär nog inte bara lådan bli ett bekymmer.. jag tror jag får utrymmesbrist..haha.. men det e en ruggigt cool motor med ett ljud som man inte glömmer! Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Thomas Posted January 19, 2011 Share Posted January 19, 2011 jag som tänkte gissa Coventry Climax Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Arrowsmith Posted January 19, 2011 Share Posted January 19, 2011 Det Kan väl inte vara en suffolk motor du tänkt dej?? Den vore ett otippat kort, gjuten i alu i england och inte ämnad för bara den Engelska marknaden.... Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
audimotorsport Posted January 19, 2011 Author Share Posted January 19, 2011 Nåra fler cyl kommer det vara... Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Thomas Posted January 19, 2011 Share Posted January 19, 2011 jag har också en slöfock motor så då blir det 2 cyl. med Arrowsmiths också Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Arrowsmith Posted January 20, 2011 Share Posted January 20, 2011 Det var tur att du valde något annat :thumbsup: Men håll med om att det vore otippat :lol: Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
audimotorsport Posted January 25, 2011 Author Share Posted January 25, 2011 Nu har jag varit hos Ronny i tullinge och kollat in hans projekt samt hämtat hans växellåda (tack för lån!) så nu börjar pulandet med att lösa många problem... Återkommer när jag sett att det överhuvudtaget e genomförbart! /Peter Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
kimmen Posted January 25, 2011 Share Posted January 25, 2011 Corvette ZR1 motor gissar jag på... :racesmile: Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Thomas Posted January 25, 2011 Share Posted January 25, 2011 Ja det är det nog. Lotus utvecklade den åt GM. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
audimotorsport Posted January 25, 2011 Author Share Posted January 25, 2011 Tips nr 3... Kompl motor inkl gen,starter,grenrör å insug väger strax under 90kg... Så där gick det åt pipan med ZR1 puffran.. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Pac Posted January 25, 2011 Share Posted January 25, 2011 Hoppla, 90 kilo!!!!! Om det går att plocka lite effekt ur spisen så är det högintressant! :racesmile: Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Gerhard Posted January 25, 2011 Share Posted January 25, 2011 (edited) En sån här :w00t2: :w00t2: :w00t2: http://www.hartleyenterprises.citymax.com/f/dyno_mpeg_compressed.mpg Edited January 25, 2011 by Gerhard Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
pelle17B Posted April 25, 2011 Share Posted April 25, 2011 Briggs & Stratton? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
gka Posted April 27, 2011 Share Posted April 27, 2011 (edited) Inte en såndär V8 byggt på två Hayabusamotorer va? Alltså en sånhär: http://www.h1v8.com/ Edited April 27, 2011 by gka Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Thomas Posted April 27, 2011 Share Posted April 27, 2011 (edited) sedan finns drysdale http://www.22000rpm.com/index2.html men det är ju inte Engelskt block. Edited April 27, 2011 by Thomas Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts