Jump to content

T9 växellåda för bygge adapter till ny motor


audimotorsport

Recommended Posts

Hejsan!

Jag håller på att kasta ut Zetecen för att montera ny motor med mer ork....inte ford,utan något helt annat..vill i nuläget inte avslöjja vad...blocket e gjutet i england och av alu är en ledtråd!!

Motorvalet e så sjukt att jag vill bygga lite mer och se om det e möjligt innan tråden fylls med "varför" frågor!

Så håll ut..

För att bygga adapterplattan behöver jag en kompl t9 låda,Vore skönt att slippa riva min bil innan jag ens vet att mitt lilla projekt går i lås!

Är det någon i stockholms trakten som ligger på en sån som vill låna/hyra ut några veckor så jag kan bygga klart "paketet" på bänken innan mont i sjuan?

/Peter 0708463433 bromma

Link to comment
Share on other sites

Men hallå!

Det är klart att du får låna min låda, jag har ändå ingen vidare fart på bygget just nu. Så får jag bjuda igen för rörstumpen också. Den sitter med motorn i ramen just nu, men går att lyfta ur på säkert en halvtimme. Slå mig en signal så ordnar vi något. Jag bor i Tullinge som du säkert kommer ihåg.

Ronny, 0733-911 614

Link to comment
Share on other sites

...inte ford,utan något helt annat..vill i nuläget inte avslöjja vad...blocket e gjutet i england och av alu är en ledtråd!!

Rover V8? =)

Just ja, du behöver inte avslöja just nu, men jag gissar iallafall, får väl svaret tids nog..

/Johannes

Edited by Amoz
Link to comment
Share on other sites

audimotorsport: --- "varför" frågor --- Du behöver inte vara orolig, forumet har vant sig med mig så jag tror inte du kommer få så många varför utan snarare "kul med en ny variant på Seven". Kan nästan lova det.......

Alltså, vad har du tänkt? Något att för mig kanske? Eller?

Link to comment
Share on other sites

Toppen Ronny.. jag plingar dej..

Era gissningar är tyvärr riktigt långt från verkligheten,ett tips till... gjutet i england men inte för engelska marknaden..

Hoppas allt lirar så jag kan fylla tråden med byggbilder framöver...

/Peter

Merlin......... för den fanns väl i alu för flygplanen och järn för stridsvagnar , och de var väl mest tänkta för den tyska "marknanden"

Men då återkommer frågan håller lådan prop.gif

Link to comment
Share on other sites

Nu har jag varit hos Ronny i tullinge och kollat in hans projekt samt hämtat hans växellåda (tack för lån!) så nu börjar pulandet med att lösa många problem...

Återkommer när jag sett att det överhuvudtaget e genomförbart!

/Peter

Link to comment
Share on other sites

  • 3 months later...

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...
×
×
  • Create New...