Bigjump77 Posted May 24, 2004 Share Posted May 24, 2004 Kan verka vara en dum fråga men jag undrar om man kan "låna" en motor ur en bil till besiktningen och sen byta tillbaka. För att sedan skaffa en nyare/renoverad motor när man har sparat ett tag. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
dennis_f Posted May 24, 2004 Share Posted May 24, 2004 Jorå, det är bara att låna på, så länge som det är en likadan motorn som du tänkt sätta i senare. Annars "måste" du göra en ny registreringsbesiktning, tror jag iaf =) Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Jörgen Posted May 24, 2004 Share Posted May 24, 2004 Nja.. bilprovningen skriver ju upp motornumret så det kan bli lite problem med det, men du kan ju alltid prova :thumbup: Caper :D Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
dennis_f Posted May 25, 2004 Share Posted May 25, 2004 Du måste ju ha rätt att byta ut blocket i en bil där motorn totalrasat, tror knappast att det skall behövas en regbesiktning för att sätta i en original reservdel :D Annars e det ju lätt att knacka in ett nytt motornummer :whistling: Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Baalzamon Posted May 25, 2004 Share Posted May 25, 2004 Men inte brukar dom väll kolla på motornummret vid en vanlig besiktning? Föresten så slipper man ju besikta de första åren, så det är ett problem man inte behöver bekymra sig om på ganska länge. För jag tror knappast poliserna kollar efter motornummer vid en flygande besiktning. Sätt någonting i vägen bara, så det inte går att läsa utan en massa demonteringsarbete ;) Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts