Jump to content

Julhälsning från Arctis


Antas

Recommended Posts

Jag ber att få tillönska alla ni bilbyggare en synnerlig God Jul med mycket snö och sträng kyla.

Mjaa....det sista tillönskas inte Trafikverket, SJ och Luftfartsverket förståss

Antas i ett behagligt svalt Luleå, -17 c.

Jag ber att få tillönska alla ni bilbyggare en synnerlig God Jul med mycket snö och sträng kyla.

Mjaa....det sista tillönskas inte Trafikverket, SJ och Luftfartsverket förståss

Antas i ett behagligt svalt Luleå, -17 c.

Edited by Antas
Link to comment
Share on other sites

Thomas: Och jag som kände mig så nöjd nyss hemkommen från minus 32 som bottennotering men mer stadigt minus 29-30. I Arboga är det nu bara minus 7 dvs i stort sett töväder. Så får man höra att allt under plus 15 är kass. Såååå lessen man blir......

Då är de där två dagarna med plus 18, en i juli och en i augusti det som gäller alltså Thomas, eller?

Antas: Hade du kupévärmaren på i bilen och råkade ha dörren på glänt så det läckte värme eftersom du fick så varmt och mysigt i Luleå?

Edited by cealm
Link to comment
Share on other sites

Nä, jag hade termometern innanför mössan.

Det brukar vara den tankeverksamhet som tonåringar brukar anse att deras föräldrar besitter.

Tur man har vuxna barn numera men fan vet om det är någon skillnad.

Yngste sonen är hemma från Västerås.

Han har helt uppenbart abstinens av avsaknaden av verkstad i studentstaden. Vår verkstad nyttjas nu intensivt till div projekt. Igår på juldagen hämtades en "Visconsin" 1-cyl motor som har dissekerats och plockats ihop igen. Hans assistent var kompisen C. Idag ska "aset" provstartas och han har redan planer på att montera den på vår åkgräsklippare som, enl hans tycke, har alldeles för svag motor. Pappa hänger självklart på i planeringen-riktigt spännande. Hustrun/modern tar sej för pannan på sedvanligt sätt.

Utomhus har temperaturen stigit till -14,1. Känns nästan som sommarvärme.

Julens frid har övergått i det mera naturliga och kreativa kaosstadiet.

Hustrun intog horisontalläge tillsammans med grannens hund, båda förefaller uppgivna inför makens och yngstens kreativa inställning till hur livet ska levas.

Antas

Visconsinassistent.

Edited by Antas
Link to comment
Share on other sites

tja det är ju trevligt när alla njuter av livet om det är horisontellt eller mer mekaniskt inriktat..

här i blekinge är det endast -8 till skillnad från förra veckans -24 dottern har fått ett liten linnea så man är morfar numera..innan man bara fyllt 48... ja ja.. blir en runda ut i garaget för att återuppliva ett trilskande central lås på bruks bilen.. nytt ligger sedan länge..tråkigt när man måste dissikera hela dörren för ett utbyte...

och konstigt nog har det inte kommit någon snö det senaste dygnet :unsure: men jag oroar mig inte det kommer säkert..

over and out../michael

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...
×
×
  • Create New...