Antas Posted December 24, 2010 Share Posted December 24, 2010 (edited) Jag ber att få tillönska alla ni bilbyggare en synnerlig God Jul med mycket snö och sträng kyla. Mjaa....det sista tillönskas inte Trafikverket, SJ och Luftfartsverket förståss Antas i ett behagligt svalt Luleå, -17 c. Jag ber att få tillönska alla ni bilbyggare en synnerlig God Jul med mycket snö och sträng kyla. Mjaa....det sista tillönskas inte Trafikverket, SJ och Luftfartsverket förståss Antas i ett behagligt svalt Luleå, -17 c. Edited July 16, 2011 by Antas Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Jocke4U Posted December 24, 2010 Share Posted December 24, 2010 Tack det samma. God Jul från ett kyligt Alingsås :) Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Krolleg Posted December 24, 2010 Share Posted December 24, 2010 -17?!?!? rena sommarvärmen. Liggerpå -32 här för tillfället å jag går INTE ut :) (lite söder om östersund) Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Thomas Posted December 25, 2010 Share Posted December 25, 2010 Allt under +15 är kass. Locostväder Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
cealm Posted December 25, 2010 Share Posted December 25, 2010 (edited) Thomas: Och jag som kände mig så nöjd nyss hemkommen från minus 32 som bottennotering men mer stadigt minus 29-30. I Arboga är det nu bara minus 7 dvs i stort sett töväder. Så får man höra att allt under plus 15 är kass. Såååå lessen man blir...... Då är de där två dagarna med plus 18, en i juli och en i augusti det som gäller alltså Thomas, eller? Antas: Hade du kupévärmaren på i bilen och råkade ha dörren på glänt så det läckte värme eftersom du fick så varmt och mysigt i Luleå? Edited December 25, 2010 by cealm Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Antas Posted December 26, 2010 Author Share Posted December 26, 2010 (edited) Nä, jag hade termometern innanför mössan. Det brukar vara den tankeverksamhet som tonåringar brukar anse att deras föräldrar besitter. Tur man har vuxna barn numera men fan vet om det är någon skillnad. Yngste sonen är hemma från Västerås. Han har helt uppenbart abstinens av avsaknaden av verkstad i studentstaden. Vår verkstad nyttjas nu intensivt till div projekt. Igår på juldagen hämtades en "Visconsin" 1-cyl motor som har dissekerats och plockats ihop igen. Hans assistent var kompisen C. Idag ska "aset" provstartas och han har redan planer på att montera den på vår åkgräsklippare som, enl hans tycke, har alldeles för svag motor. Pappa hänger självklart på i planeringen-riktigt spännande. Hustrun/modern tar sej för pannan på sedvanligt sätt. Utomhus har temperaturen stigit till -14,1. Känns nästan som sommarvärme. Julens frid har övergått i det mera naturliga och kreativa kaosstadiet. Hustrun intog horisontalläge tillsammans med grannens hund, båda förefaller uppgivna inför makens och yngstens kreativa inställning till hur livet ska levas. Antas Visconsinassistent. Edited July 16, 2011 by Antas Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Michael Th Posted December 26, 2010 Share Posted December 26, 2010 tja det är ju trevligt när alla njuter av livet om det är horisontellt eller mer mekaniskt inriktat.. här i blekinge är det endast -8 till skillnad från förra veckans -24 dottern har fått ett liten linnea så man är morfar numera..innan man bara fyllt 48... ja ja.. blir en runda ut i garaget för att återuppliva ett trilskande central lås på bruks bilen.. nytt ligger sedan länge..tråkigt när man måste dissikera hela dörren för ett utbyte... och konstigt nog har det inte kommit någon snö det senaste dygnet :unsure: men jag oroar mig inte det kommer säkert.. over and out../michael Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Antas Posted December 26, 2010 Author Share Posted December 26, 2010 Grattis! Börja inte gå med käpp bara för att du har blivit morfar. Fortare än du tror har du en liten assistent/chef i verkstan. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts