steff71 Posted December 18, 2010 Posted December 18, 2010 (edited) hej på er alla tänkte slänga upp lite bilder på mitt bygge lite info köpte en påbörjad ram 7+4 men det e inte mycket kvar av den motor volvo b230fk =135 hk men har en motor till så det borde bli omkring 220-240 hk när den e klar har gjort bygg 1 och väntar på bygg 2 mvh steff Edited December 20, 2010 by steff71 Quote
Thornad Posted December 18, 2010 Posted December 18, 2010 (edited) Hej, det ser bra ut. Då har du vintern på dej att bli klar. Lycka till, // peter Edited December 18, 2010 by Thornad Quote
cealm Posted December 18, 2010 Posted December 18, 2010 Snyggt, lycka till och förse oss gärna med fler texter och bilder. Quote
ThomaZ Posted December 19, 2010 Posted December 19, 2010 Grattis! Kul att se någon som bygger med likadan motor som jag. Om du postar fler bilder så skulle det vara intressant att se hur du gjorde med turbo installationen. Quote
Arrowsmith Posted December 19, 2010 Posted December 19, 2010 Jag har samma i min bil med och du hittar bilder på min hemsida för alternativ inspiration. Quote
ThomaZ Posted December 20, 2010 Posted December 20, 2010 Hej Aerosmith, din hemsida har jag varit inne på många gånger, tack för inspirationen! Du har ju en super tight turboinstallation med ett mycket elegant grenrör. Är osäker på om jag klara av att smida ihop något liknade. Funderar på andra lösningar typ låta turbon sticka ut en bit utanför ramen och ha ett löstagbart ramrör för att underlätta motor lyft. Quote
Kilkenny Posted December 21, 2010 Posted December 21, 2010 På sidan tre å fyra i min tråd finns också en variant av grenrör :) Här ---> http://forum.locostsweden.se/index.php?showtopic=6382&st=100 Bilar utan turbo suger :515: Quote
ThomaZ Posted December 22, 2010 Posted December 22, 2010 Tack, Kilkenny! Det finns ju hur mycket info som helst i din tråd, och just turbo installationen hade jag missat så det var bra att få se! Quote
Kilkenny Posted December 23, 2010 Posted December 23, 2010 (edited) Tack Thomas Ett annat tips (om du inte redan byggt det) är att ha ett hängande pedalställ istället för ett stående som jag har, finns inga fördelar alls med stående har jag kommit på :blink: :lol: EDIT: Och så skall turbon givetvis hänga rakt i horisontalplanet, inte som jag gjorde på första versionen av mitt grenrör, annars vill oljan gärna läcka ur... visade det sig... Edited December 23, 2010 by Kilkenny Quote
steff71 Posted December 23, 2010 Author Posted December 23, 2010 Tack Thomas Ett annat tips (om du inte redan byggt det) är att ha ett hängande pedalställ istället för ett stående som jag har, finns inga fördelar alls med stående har jag kommit på :blink: :lol: EDIT: Och så skall turbon givetvis hänga rakt i horisontalplanet, inte som jag gjorde på första versionen av mitt grenrör, annars vill oljan gärna läcka ur... visade det sig... har ju redan stående men det känns ok än så länge och turbon sitter i original grenrör få se om det blir något nytt så småningom Quote
Recommended Posts
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.