Jump to content

steff s bil som snart e klar


steff71

Recommended Posts

hej på er alla tänkte slänga upp lite bilder på mitt bygge

lite info

köpte en påbörjad ram 7+4

men det e inte mycket kvar av den

motor volvo b230fk =135 hk men har en motor till så det borde bli omkring 220-240 hk när den e klar

har gjort bygg 1 och väntar på bygg 2

mvh steff

post-3342-0-62642200-1292676221_thumb.jpg

post-3342-0-10643500-1292676249_thumb.jpg

post-3342-0-03821500-1292676278_thumb.jpg

post-3342-0-34276300-1292676296_thumb.jpg

post-3342-0-25380700-1292676348_thumb.jpg

Edited by steff71
Link to comment
Share on other sites

Hej Aerosmith, din hemsida har jag varit inne på många gånger, tack för inspirationen! Du har ju en super tight turboinstallation med ett mycket elegant grenrör. Är osäker på om jag klara av att smida ihop något liknade. Funderar på andra lösningar typ låta turbon sticka ut en bit utanför ramen och ha ett löstagbart ramrör för att underlätta motor lyft.

Link to comment
Share on other sites

Tack Thomas

Ett annat tips (om du inte redan byggt det) är att ha ett hängande pedalställ istället för ett stående som jag har, finns inga fördelar alls med stående har jag kommit på :blink: :lol:

EDIT: Och så skall turbon givetvis hänga rakt i horisontalplanet, inte som jag gjorde på första versionen av mitt grenrör, annars vill oljan gärna läcka ur... visade det sig...

Edited by Kilkenny
Link to comment
Share on other sites

Tack Thomas

Ett annat tips (om du inte redan byggt det) är att ha ett hängande pedalställ istället för ett stående som jag har, finns inga fördelar alls med stående har jag kommit på :blink: :lol:

EDIT: Och så skall turbon givetvis hänga rakt i horisontalplanet, inte som jag gjorde på första versionen av mitt grenrör, annars vill oljan gärna läcka ur... visade det sig...

har ju redan stående men det känns ok än så länge

och turbon sitter i original grenrör få se om det blir något nytt så småningom

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...
×
×
  • Create New...