Micke333 Posted December 2, 2010 Share Posted December 2, 2010 Hej Alla. Jag har haft drömmar/planer på ett seven projekt i flera år. Och tänkte passa på att fråga på rätt form. Är det någon som tittat på denna? http://www.blocket.se/blekinge/Lotus_super_7_kopia_29350436.htm?ca=11&w=3 (Estfield -04, 45000sek, ej färdig) Är det ett vettigt objekt? Hur är kvaliten på dessa bilar? Eller är det någon annan tillverkare man ska satsa på? Tänkte ha bilen mest till nöjesturer och lite banträffar. Tacksam för svar och funderingare ;-) // Micke Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
pelle17B Posted December 2, 2010 Share Posted December 2, 2010 Bilen måste igenom SFRO1, SFRO2, Bullerprov ursprungskontroll och SBP innan den blir laglig att köra på gatan. Om jag inte minns fel så är SFRO besiktningen personlig. Tag kontakt med din SFRO besiktningsman i närheten och kontrollera med honom hur ni kan hantera detta om du skulle köpa bilen. /Peter Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Antas Posted December 2, 2010 Share Posted December 2, 2010 "Hur är kvaliten på dessa bilar?" -den är helt beroende på byggarens kunskaper, val av donator (skick, komponenter mm) och vilka övriga komponenter som objektet består av. Varje bil är unik. ”Är det ett vettigt objekt?” -se ovan. Vilka kunskaper och erfarenheter har du personligen av bilbygge, vad är du beredd att göra själv? Hur mycket och vad måste kompletteras. Vilka kvalitetskrav har du på en bil av denna typ. Om det är ett vettigt objekt är mycket svårt att svara på. Försök att få med dej någon erfaren byggare och besiktiga objektet. SFRO besiktningar är personliga så de måste göras om igen. Om du är beredd på mycket jobb, göra om och göra om och göra om så är det nog det roligaste man kan ge sej in på. Själv har jag börjat från en hög med rör, hade ingen aning om att det var så mycket jobb och funderande men det har varit och är värt varenda minut. Jag har inte ångrat att jag gav mej in i detta för många oöverstigliga projekt. Vill du se mödorna kan du gå in på min blogg: http://antaseliasson.blogspot.com/ Antas i Luleå med ca 15 cm snö och vindstilla. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Micke333 Posted December 2, 2010 Author Share Posted December 2, 2010 Bilen måste igenom SFRO1, SFRO2, Bullerprov ursprungskontroll och SBP innan den blir laglig att köra på gatan. Om jag inte minns fel så är SFRO besiktningen personlig. Tag kontakt med din SFRO besiktningsman i närheten och kontrollera med honom hur ni kan hantera detta om du skulle köpa bilen. /Peter Tackar. Det tänkte jag inte alls på att om det redan är någon som byggt kan man få problem med SFRO. Ok. Har ganska bra kontakt med den lokale SFRO Mannen, ska slå honom en signal. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Micke333 Posted December 2, 2010 Author Share Posted December 2, 2010 "Hur är kvaliten på dessa bilar?" -den är helt beroende på byggarens kunskaper, val av donator (skick, komponenter mm) och vilka övriga komponenter som objektet består av. Varje bil är unik. ”Är det ett vettigt objekt?” -se ovan. Vilka kunskaper och erfarenheter har du personligen av bilbygge, vad är du beredd att göra själv? Hur mycket och vad måste kompletteras. Vilka kvalitetskrav har du på en bil av denna typ. Om det är ett vettigt objekt är mycket svårt att svara på. Försök att få med dej någon erfaren byggare och besiktiga objektet. SFRO besiktningar är personliga så de måste göras om igen. Om du är beredd på mycket jobb, göra om och göra om och göra om så är det nog det roligaste man kan ge sej in på. Själv har jag börjat från en hög med rör, hade ingen aning om att det var så mycket jobb och funderande men det har varit och är värt varenda minut. Jag har inte ångrat att jag gav mej in i detta för många oöverstigliga projekt. Vill du se mödorna kan du gå in på min blogg: http://antaseliasson.blogspot.com/ Antas i Luleå med ca 15 cm snö och vindstilla. Hej. Jo jag är medveten om att det inte är helt enkelt med dessa bilar ;-) Men frågan är egentligen om detta är ett vettigt utgångsobjekt. Jag tänker på priset och vad jag får för detta, det sitter ju redan hjul på den och hela drivlinan. Om jag ska bygga från början så hamnar jag ju på mer pengar bara om jag ska köpa delar eller tänker jag fel? Jag vill bara bolla lite tankar innan jag ev. åker och tittar (har ju några mil dit o hem igen) Annars var det ett bra tips med att kolla med SFRO först så man inte står där med något man bara kan använda på bana ;-) // Micke Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Thomas Posted December 2, 2010 Share Posted December 2, 2010 Det ska inte vara nåt fel på dem. men prata med SFRO först så har du allt i sin ordning sedan. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
hox Posted December 3, 2010 Share Posted December 3, 2010 för 45 tycker jag att det låter superbilligt. Verkar ju nästan klar. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.