Jump to content

chassi?


tuga

Recommended Posts

Hej alla glada!

Jag har påbörjat insamlingen för bygget och plockat isär en sierra CLX 90’ med DOHC2,0lit.

Vilket ram (chassi) är lämpligast att välja (bok, Mcsorley...osv?), för att få plats med motor, och drivlinan och undvika framtida problem. Tänkte köpa rör i veckan som kommer.

Är ”normal” byggd 182cm/78kg.

Någon som vet den ungefärliga rörlängden som krävs?

Tack för svaret! :prop:

Link to comment
Share on other sites

Hej, inte för att jag e så långt kommen själv men jag hade satsat på ett breddat chassi för att få lite större valfrihet när det gäller stolar.

själv kommer jag köpa plasten från dala7 så då blir ju fronten lite bredare med och förhoppningsvis kommer proportionerna funka med breddat chassi :) ´.

ha de.

urstad

Link to comment
Share on other sites

Hej alla glada!

Jag har påbörjat insamlingen för bygget och plockat isär en sierra CLX 90’ med DOHC2,0lit.

Vilket ram (chassi) är lämpligast att välja (bok, Mcsorley...osv?), för att få plats med motor, och drivlinan och undvika framtida problem. Tänkte köpa rör i veckan som kommer.

Är ”normal” byggd 182cm/78kg.

Någon som vet den ungefärliga rörlängden som krävs?

Tack för svaret!  :prop:

Har ett McSorleychassie, 10 cm bredare än Bokchassiet som jag tänkt sälja pga att jag ska bygga ett nytt som går in under reglementet i LoCost serien.

Chassiet är Tigsvetsat och det som är kvar att svetsa är kardan tunneln vilket jag hade väntat med , mest beroende på att jag inte hade bestämt vilken låda och motor som jag skulle använda.

Om det låter intressant så låt mig veta .

Caper :D

Link to comment
Share on other sites

Jörgen, jag hade tänkt bygga ramen själv (mest pga begränsad budget), har tillgång till svets och kommer att kapa rör själv samt punktera för att sedan låta en kompis svetsa färdigt denna.

Du kan maila prisförslag till tuga63@hotmail.com, kanske hoppar jag över självbyggandet av ramen :-)

Mvh

Är det bara hus dala 7 man kan köpa noskon till McSorley 7+4 eller finns det flera i Svedala som gör den anpassade kon till McSorley 7+4, och vad kostar den ngn?

Link to comment
Share on other sites

Självklart bygger du standardchassi!! :thumbup: (Tänk på proporttionerna...)

Dock rekomenderar jag att du kollar runt på några byggen/bilar innan du bestämmer dig. Man får en helt annan uppfattning i verkligheten än från några bilder. Var bor du?

//Bernt

Link to comment
Share on other sites

Jätte gärna Bernt, kommer att slå dig en pling i veckan (har lite tajt närmaste 2-3 dgr, jobb barn...).

Lite orolig över mitt val av donator bilen, DOHC motor känns lite klumpig jmf. med pinto.

mvh

Link to comment
Share on other sites

"Den 12e juni har du chans att se en hel del olika bilar om du hänger på till Tullinge (se separat tråd) Annars står min normalstora bil tillsammans med ett Dala7-bygge så kan du se storleksskillnaden."

Har redan planerat att komma, det vore straffbart att inte komma... :-)

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...
×
×
  • Create New...