Jussi Posted August 25, 2010 Share Posted August 25, 2010 (edited) Nu har mitt avstannade bygge sen flera år tillbaks som jag tänkt sälja äntligen tagit liv igen. ska göra en satsning under den kommande vintern. Fireblade 919cc motor från 96 Komplett bakvagn från en 3000gt, Diffen 3,54 Marklund turbokit Spindlar Ascona B Framok 4kolv Nissan s14 Coilovers fram och bak Quaife backväxel ska uppdatera med bilder när det händer nåt. Edited March 20, 2011 by Jussi Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Jussi Posted August 25, 2010 Author Share Posted August 25, 2010 Fick idag hem en instrumentering med hastighet, varvräknare, sensorer m.m för 1699:- Koso RX1N Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Jocke4U Posted August 25, 2010 Share Posted August 25, 2010 Härligt! Försök att hålla tempot uppe så inte intresset sjunker igen :) Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
cealm Posted August 25, 2010 Share Posted August 25, 2010 Kul och välkommen tillbaka i Seven-branschen. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Kilkenny Posted August 25, 2010 Share Posted August 25, 2010 Heja heja! :racesmile: Turbo och 900cc, skithäftigt! Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
kengren Posted August 25, 2010 Share Posted August 25, 2010 Heja heja! :racesmile: Turbo och 900cc, skithäftigt! det var bra pris på instrumenten - mer information tack kenneth lundgren Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Jussi Posted August 25, 2010 Author Share Posted August 25, 2010 det var bra pris på instrumenten - mer information tack kenneth lundgren tänkte beställa från tyskland först men sen hittade jag den på www.cykelkraft.se ,hade den inom 2 dar. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Stefan Berglund Posted August 26, 2010 Share Posted August 26, 2010 Är instrumentet helt komplett med givare ? Vilka givare ingår ? /Stefan Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Björne Posted August 26, 2010 Share Posted August 26, 2010 tänkte beställa från tyskland först men sen hittade jag den på www.cykelkraft.se ,hade den inom 2 dar. Hej. Mycket nyfiken på ditt nya instrument. Har kikat och nästan beställt ett Acewell när jag såg detta. Hur mycket ingick? Kvalite'n? Räcker detta som det enda instrumentet för SBP? Finns det tankmätare att köpa till eller man kan plocka från någon bil? //Björne Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Thomas Posted August 26, 2010 Share Posted August 26, 2010 http://www.cykelkraft.se/index.php?contentpage=articlelist#moreinfo14 läs och begrunda Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Pac Posted August 26, 2010 Share Posted August 26, 2010 Oj, det var intressanta grejor du skall basera ditt bygge på. :) Du har inte en liten våg som du skulle kunna väga Nissan-oken på? Jag skulle mer än gärna hitta ett ekonomiskt alternativ till de tunga sierra-oken jag har fram. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Jussi Posted August 26, 2010 Author Share Posted August 26, 2010 cykelkraft hade inte riktigt alla givare m.m så jag tänkte beställa ifrån www.racing-planet.se Kvaliten ser helt ok ut, kolla på denna länk för info på givare och tankmätare, finns en bild på vad som ingår också. http://www.louis.de/_30825189b7bf64164f2832a9ab0a7282ab/index.php?topic=artnr_gr&article_context=detail&grwgr=480&wgr=346&list_total=15&anzeige=0&page=1&artnr_gr=10034897〈=en Pac: har inte oken här just nu men dom är inte direkt lätta heller, vill ha bra broms prestanda dock :) Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Michael Th Posted August 26, 2010 Share Posted August 26, 2010 (edited) kul att du tar nya tag !!! bara kör på nu medans ångan finns. :racesmile: och bilder gillar fler än jag.. Edited August 27, 2010 by Michael Th Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Pac Posted August 27, 2010 Share Posted August 27, 2010 Tack för svaret Jussi. Bra bromsar är bra att ha. :) Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Jussi Posted November 2, 2010 Author Share Posted November 2, 2010 (edited) Provmonterar lite plast jag köpte från härdplastteknik Edited November 2, 2010 by Jussi Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Kilkenny Posted November 3, 2010 Share Posted November 3, 2010 Snyggt :thumbsup: Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Arrowsmith Posted November 3, 2010 Share Posted November 3, 2010 Noskonen påminner om DD7 tycker jag... Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Jussi Posted November 3, 2010 Author Share Posted November 3, 2010 dom sa att det var avgjutet från dax rush plasten.. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
vedde Posted November 7, 2010 Share Posted November 7, 2010 Hej Jussi Välkommen tilbaka, vi är flera som bygger & har byggt kring Uppsala och vi har försökt ses lite då och då. Kul med fler i trakten som är på G. Både jag, PeÅ och Stigge här på forumet bor ju kring Uppsala och sågs flera gånger på Ulva i somras. Behöver du några lokala råd eller hjälp så är det bara att hojta till. /Fredrik Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Jussi Posted March 20, 2011 Author Share Posted March 20, 2011 (edited) Nu är ramen snart färdig och helsvetsad.. Har börjat med buren också. Edited March 20, 2011 by Jussi Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Jussi Posted March 27, 2011 Author Share Posted March 27, 2011 Nu är upphängningarna för dom bakre dämparna klara och monterade.. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Kilkenny Posted March 28, 2011 Share Posted March 28, 2011 fint som snus :thumbsup: Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts