Jump to content

Sportvagnsträffen


Michael

Recommended Posts

Jag vill påminna om en av årets absoluta höjdpunkter http://www.sportvagnstraffen.se/ Missa inte detta.

Jag och Bosse åker dit. Man kan inte beställa plats så om fler vill stå tillsamans så får vi bestämma tid och plats så vi kan anlända i kolon. Vi åker tidigt för om man anländer nära 10 så är kön enorm.

MISSA INTE

Vi ses

Michael W

Link to comment
Share on other sites

Jag ska ju också köra dit fast inte med 7:an.

Hur dags bör man vara där? Att stå i kö lång tid lockar inte.

Finns det möjlighet att smita tidigare än kl 16 när det är slut?

Link to comment
Share on other sites

Trevligt, då kan man få se din fars Europa äntligen!

Kommer du med 7:an så blir det också kul att se.

Förresten du skrev lotus i plural, kommer det fler av det ädla märket?

Då blir det tidig morgon så vi också kommer vid 9-tiden

Jag kommer i en svart Boxster S

Link to comment
Share on other sites

Det är inga problem att smita tidigare men man är inte med i loteriet då. Köerna för bruksbilar känner jag inte till men mellan typ 10-12 så ser man långa köer.

Link to comment
Share on other sites

Tänk på att det finns två vägar in till Hofsnäs. De flesta känns det som kommer genom Hillared eller Dannike men det finns en mindre väg in över Länghem. Den brukar jag ta därifrån för att slippa trängsel.Kolla googles kartor tex/Anders

Link to comment
Share on other sites

Det hänger på vädret ifall jag åker till träffen i 7:an. Just nu ser det inte så ljust ut, men det gjorde det inte dagarna före Tjolöholm heller och det blev ju en kanondag. Vid regn blir det Morris Minor istället.

Hälsningar

Bengt

Jag vet inte om alla känner till att Biltemas Spitfire havererade i helgen och piloten omkom, Förutom den personliga tragiken för piloten och hans familj innebär detta också att ett givet inslag på bilträffarna saknas, ingen kan väl annat än njuta av motorljudet.

Edited by Bengt Norell
Link to comment
Share on other sites

För första gången bevistade jag denna träff och det var verkligen värt resan. Träffade 3 trevliga locostare som var betydligt tuffare än jag och körde dit med sina 7:or.

Det var nog den bästa träff jag varit på eftersom mitt intresse för bilar handlar om sportbilar, och här var det fritt från andra bilar inne på utställningsområdet.

Andra entusiastbilar fick en egen parkering.

Tyvärr tog jag bara några bilder på hjulupphängningarna på en Lotus Europa så de har nog dåligt allmänintresse.

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...
×
×
  • Create New...