Michael Posted August 24, 2010 Share Posted August 24, 2010 Jag vill påminna om en av årets absoluta höjdpunkter http://www.sportvagnstraffen.se/ Missa inte detta. Jag och Bosse åker dit. Man kan inte beställa plats så om fler vill stå tillsamans så får vi bestämma tid och plats så vi kan anlända i kolon. Vi åker tidigt för om man anländer nära 10 så är kön enorm. MISSA INTE Vi ses Michael W Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Berne Posted August 24, 2010 Share Posted August 24, 2010 Jag ska ju också köra dit fast inte med 7:an. Hur dags bör man vara där? Att stå i kö lång tid lockar inte. Finns det möjlighet att smita tidigare än kl 16 när det är slut? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Olofson Posted August 24, 2010 Share Posted August 24, 2010 Jag kommer dit i följe med ett gäng fullblod. (Lotus. ;)) Vi brukar sikta på att vara framme runt 9; då brukar det inte vara alltför stökigt att komma in. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Berne Posted August 24, 2010 Share Posted August 24, 2010 Trevligt, då kan man få se din fars Europa äntligen! Kommer du med 7:an så blir det också kul att se. Förresten du skrev lotus i plural, kommer det fler av det ädla märket? Då blir det tidig morgon så vi också kommer vid 9-tiden Jag kommer i en svart Boxster S Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Olofson Posted August 24, 2010 Share Posted August 24, 2010 Jo, det blir Europan och det gröna monstret! Det kommer med en Turbo Esprit och eventuellt en äkta Super Seven också. :) Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Michael Posted August 24, 2010 Author Share Posted August 24, 2010 Det är inga problem att smita tidigare men man är inte med i loteriet då. Köerna för bruksbilar känner jag inte till men mellan typ 10-12 så ser man långa köer. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
AndersK Posted August 24, 2010 Share Posted August 24, 2010 Tänk på att det finns två vägar in till Hofsnäs. De flesta känns det som kommer genom Hillared eller Dannike men det finns en mindre väg in över Länghem. Den brukar jag ta därifrån för att slippa trängsel.Kolla googles kartor tex/Anders Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Bengt Norell Posted August 25, 2010 Share Posted August 25, 2010 (edited) Det hänger på vädret ifall jag åker till träffen i 7:an. Just nu ser det inte så ljust ut, men det gjorde det inte dagarna före Tjolöholm heller och det blev ju en kanondag. Vid regn blir det Morris Minor istället. Hälsningar Bengt Jag vet inte om alla känner till att Biltemas Spitfire havererade i helgen och piloten omkom, Förutom den personliga tragiken för piloten och hans familj innebär detta också att ett givet inslag på bilträffarna saknas, ingen kan väl annat än njuta av motorljudet. Edited August 25, 2010 by Bengt Norell Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Berne Posted August 30, 2010 Share Posted August 30, 2010 För första gången bevistade jag denna träff och det var verkligen värt resan. Träffade 3 trevliga locostare som var betydligt tuffare än jag och körde dit med sina 7:or. Det var nog den bästa träff jag varit på eftersom mitt intresse för bilar handlar om sportbilar, och här var det fritt från andra bilar inne på utställningsområdet. Andra entusiastbilar fick en egen parkering. Tyvärr tog jag bara några bilder på hjulupphängningarna på en Lotus Europa så de har nog dåligt allmänintresse. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts