Jump to content

SAAB B204E, Opel R28


jonaskellander

Recommended Posts

Hej!

Följande finns att hämta 2 mil norr om Kalmar.

1 st motor B204E (serienr går att utläsa) med grenrör och turbo - turbon är glappfri samt insug med kabelpiska, röda spridare och spjällhus. Jag handlade den av en bilfirma i Norrköping, kvitto finns. Suttit i en 9000 -96.

1500:-

1 st opel R28 växellåda med slavcylinder och rör/slang till huvudcylinder. Från Opel V6.

1500:-

Hör av dig till Jonas Kellander.

070-309 07 04

jonas.kellanderÄTTtele2.se

Link to comment
Share on other sites

Hej!

Följande finns att hämta 2 mil norr om Kalmar.

1 st motor B204E (serienr går att utläsa) med grenrör och turbo - turbon är glappfri samt insug med kabelpiska, röda spridare och spjällhus. Jag handlade den av en bilfirma i Norrköping, kvitto finns. Suttit i en 9000 -96.

1500:-

1 st opel R28 växellåda med slavcylinder och rör/slang till huvudcylinder. Från Opel V6.

1500:-

Hör av dig till Jonas Kellander.

070-309 07 04

jonas.kellanderÄTTtele2.se

Link to comment
Share on other sites

nu måste jag nog utmana hela forumet och fråga om det är möjligt att hitta billigare drivlina till en locost i något annat bil format med komplett styrbart sprut. 150 hp in the box !!!

Link to comment
Share on other sites

det är nog inte lätt med tanke på att de flesta biilar är framhjulsdrivna idag men klart en bmw 6:a med låda?

annars tycker jag 3000:- för motor o låda inte är dyrt.

Link to comment
Share on other sites

nu måste jag nog utmana hela forumet och fråga om det är möjligt att hitta billigare drivlina till en locost i något annat bil format med komplett styrbart sprut. 150 hp in the box !!!

Hitta nåt med lika bra krut för pengarna är nog svårt! Kanske lättare om man tar med vikten i kalkylen. Var det inte nån som sålde en Suzuki Swift GTI-motor med Samuraj låda för 2000 nyss? Borde vara ungefär samma vikt/effekt på den kombinationen.

Men det är mer utvecklingspotential i Saabmotorn förstås, och det finns en bunt under varje buske... kör ju faktiskt runt med en potentiell donator själv till vardags. :)

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...
×
×
  • Create New...