Magoo Posted June 1, 2010 Posted June 1, 2010 (edited) Är det någon som har ett bra tips på vad för slang (och vilken firma som säljer den) jag skall ha mellan bromsvätskebehållare och cylinder. För att förklara så har jag bromsvåg med willwood-cylinder med lös behållare. Det är ingen gängad anslutning utan en så'n man bara skjuter på en slang. edit: skrev lite tokigt Edited June 2, 2010 by Magoo Quote
Panzer Posted June 1, 2010 Posted June 1, 2010 Hej! Jag handlade sådan specialslang från kitcar builder solutions, ganska grov och dyr men den är avsedd för bromsvätska- // JEK Quote
Morty Posted June 2, 2010 Posted June 2, 2010 Hej, förra året hade jag en slang i nitrilgummi, den hade börjat att svettas rätt rejält i år. Letade en hel del på nätet och vissa firmor rekommenderar nitrilgummi och andra SBR gummi (Styrenbutadiengummi). Jag har nu SBR gummi sedan 2 månader så det återstår att se om det håller i längden eller ej.... Quote
Magoo Posted June 6, 2010 Author Posted June 6, 2010 Jag botaniserade lite bland bilmodellerna i VAG floran och hittade rätt slangsort på/i en passat. (Art no 857 721 453 om någon finner det intressant) Quote
Recommended Posts